برپایی مرحله نهایی مسابقات قرآن ویژه کشورهای حوزه بالکان
کد خبر: 4180914
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

برپایی مرحله نهایی مسابقات قرآن ویژه کشورهای حوزه بالکان

مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه کشورهای حوزه بالکان از فردا، 20 آبان‌ماه، در سالن اجتماعات هتل بین‌المللی شهر «تیرانا»، پایتخت آلبانی آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه کشورهای بالکان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از «الجزیره آنلاین»، این مسابقات به همت وابسته دینی سفارت عربستان در بوسنی و هرزگوین به نمایندگی از وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی برگزار می‌شود.

96 شرکت‌کننده در دو بخش پسران و دختران از 14 کشور واقع در حوزه بالکان در این رقابت‌ها حضور دارند.

شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی رقابت‌ها، پس از برپایی مسابقات مرحله مقدماتی که با مشارکت 1766 حافظ قرآن برگزار شد، انتخاب شده‌اند و قرار است، در چهار رشته حفظ کل قرآن، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء و حفظ دو جزء به رقابت بپردازند.

این مسابقات با هدف آشنایی و انس بیشتر نسل نوجوان و جوان با قرآن، تربیت نسلی دوستدار کلام وحی، تقویت بُعد دینی، علمی و اخلاقی نسل جوان و همچنین تشویق جوانان به فراگرفتن علوم دینی و حفظ قرآن در راستای حفظ هویت اسلامی برگزار می شود.

مسلمانان شبه جزیره بالکان، پس از سال‌ها سرکوب هویت دینی خود از جانب دولت‌های حاکم، در چند دهه اخیر بار دیگر به شکلی گسترده به این هویت توجه کرده و تلاش‌های زیادی برای احیای آن انجام داده‌اند. فراگیری قرآن و حفظ کلام وحی در کنار آموختن علوم اسلامی و مبانی هویت دینی تاریخی بخش مهمی از این تلاش‌ها بوده است.

لازم به ذکر است که بالکان که به آن شبه جزیره بالکان نیز می‌گویند، شرقی‌ترین و بزرگ‌ترین شبه جزیره بزرگ جنوب اروپا است. بالکان معمولاً متشکل از کشورهای آلبانی، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، کوزوو، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، رومانی، صربستان و اسلوونی است که تمام یا بخشی از هر یک از این کشورها در این شبه جزیره واقع شده‌اند.

انتهای پیام
captcha