نسلی ارزشی برای اعتلای ایران اسلامی تربیت کنیم
کد خبر: 4180765
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
حجت‌الاسلام موسوی:

نسلی ارزشی برای اعتلای ایران اسلامی تربیت کنیم

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: انتظار ما از فعالان حوزه آموزش و پرورش این است که در کنار آموزش و تعلیم، به مهارت‌آموزی مهارت‌های اخلاقی بپردازند تا نسل ارزشمند برای اعتلا و عظمت ایران اسلامی در آینده تربیت کنیم.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌ سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان، در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب با اشاره به اهمیت رفع نقص از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، اظهار کرد: در حوزه اجرا، نیازمند مذاکرات و مفاهمه‌ای بین دستگاه‌های درگیر این مقوله هستیم تا در نشستی مشکلات مربوط به سامانه، جمع‌بندی و با اخذ تصمیمات کاربردی، منجر به رفع نقص از سامانه و اصلاح نحوه اجرای آن شود. 

وی افزود: در باب انفال و منابع طبیعی باید به گونه‌ای عمل کرد که تصرف و تملک غیرقانونی هزینه‌بر باشد و اگر متصرف غیرقانونی سالانه اجرت‌المثل تصرف اراضی ملی را پرداخت کند و برای او هزینه بر باشد دیگر اجازه تصرف اراضی دیگر را به خود نخواهد داد. اقدام دیگری که می‌توان در این زمینه انجام داد، مسئولیت سازی برای مسئولان است که از طریق همین سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، عملکرد آنان قابل پیگیری و مطالبه خواهد بود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب استان مرکزی تصریح کرد: از تمامی دستگاه‌های مرتبط انتظار می‌رود در ارتباط با اجرایی شدن سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، مشارکت بیشتری داشته باشند و با فعالیت مناسب در این سامانه، مدیریت بر منابع طبیعی و انفال را در استان مرکزی تسهیل کنند، چراکه قطعاً دستگاه قضایی از این پس با وجود این سامانه، مطالبات جدی از مسئولان امر خواهد داشت.

وی عنوان کرد: اگر در بحث تغییر کاربری‌ها در زمان و وقت مناسب خودش تذکر لازم را به متخلف بدهیم، مطمئناً هزینه کمتری برای حاکمیت ایجاد خواهد شد؛ بنابراین اعمال مسئولیت کردن در زمان مناسب بسیار با اهمیت است که باید مدنظر مدیران قرار گیرد.

موسوی با اشاره به نزدیک شدن به فصل کشت دیم در اراضی کشاورزی تصریح کرد: برای جلوگیری از تصرفات احتمالی در اراضی منابع طبیعی، ضروری است مناطق پر جاذبه که بر اساس تجارب گذشته شناسایی شده است، مورد رصد و نظارت لحظه‌ای قرار گیرد تا از تصرفات در امان باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به دیگر مناسبت‌های آبان‌ماه، بیان کرد: از تمامی معلمان و اساتید در کشور که عاشقانه به تربیت نسل نوپای ایران اسلامی همت می‌گمارند و جمع مدیران فعلی نیز محصول تلاش معلمان ارزشمند ما هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم. 

موسوی با تشکر از زحمات و خدمات مدیران فرهنگی استان مرکزی گفت: موارد و مطالبات مطروحه نافی تلاش های ایشان نیست، لذا امروز ما برای ذهن‌های پاک و مقدس بچه‌هایمان و دانش‌آموزان مان چه کار ویژه‌ای انجام داده‌ایم؟ الان وضعیت مدارس ما چگونه است؟ آیا عزت و افتخار جز مهارت‌آموزی نظام آموزشی ما هست؟ آیا مهارت هم به بچه‌های ما یاد داده می‌شود؟ آیا دانش‌آموزان با فرماندهان و اسطوره‌های بزرگ انسانیت(سرداران شهید دوران دفاع مقدس) در قرن حاضر افتخار می‌کنند؟ آیا اصلاً آنها را می‌شناسند؟ آیا پاسداری از مرزهای عفاف و حجاب جزو مهارت‌هایی هست که به بچه‌های ما یاد داده می‌شود؟ آیا این بچه‌ها منابع ارزشمند ما نیستند؟ آیا این بچه‌ها نمی‌خواهند در آینده از همین مرز و بوم و منابع طبیعی و ملی ما حفاظت کنند؟

این مقام مسئول ادامه داد: انتظار ما از مدیران آموزش و پرورش استان، مربیان و معلمان گرامی این است که در کنار آموزش و تعلیم، به مهارت‌آموزی مهارت‌های اخلاقی، تربیتی، انسانی و شرافتی که بسیار باارزش و با اهمیت هستند، توجه ویژه و بیشتر داشته باشند و این موارد را به دانش‌آموزان بیاموزند تا یک نسل ارزشمند برای اعتلا و عظمت ایران اسلامی در آینده تربیت کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم برنامه‌ریزان و مدیران ما یک تدبیر و خلاقیتی داشته باشند تا برترین سرمایه‌های انسانی ما که همین دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان ما هستند به گونه‌ای پرورش یابند که موجب رضای پروردگار باشد و سربازان خوبی برای حضرت ولی‌عصر (عج) و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

انتهای پیام
captcha