20 مرکز قرآنی بنگلادش نوسازی و تجهیز شد
کد خبر: 4180733
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

20 مرکز قرآنی بنگلادش نوسازی و تجهیز شد

مؤسسه خیریه قطر با کمک خیرین این کشور 20 مرکز حفظ قرآن را در بنگلادش نوسازی و تجهیز می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، مؤسسه خیریه قطر (QC)  با حمایت خیرین این کشور و در چارچوب علاقه خود به حوزه آموزشی، فرهنگی و تبلیغ ارزش‌های دینی و اخلاقی در حال ساخت و تجهیز 20 مرکز آموزشی حفظ قرآن کریم در بنگلادش است. انتظار می‌رود که 2000 دانش‌آموز دختر و پسر از این مراکز بهره‌مند شوند.

 
این مراکز در فریدپور، جینیده، جسوره، کوستیا، مادریپور، کیشورگنج، کومیلا و گازی پور نوسازی می‌شود و هر مرکز شامل کلاس‌های درس با هدف ایجاد فضای آموزشی مناسب در جوامع فقیر خواهد بود.
 
این ابتکار با استقبال مردم محلی مواجه شده است. لبنه شرمین، نماینده دولت در منطقه کیشورگونج گفت: بنگلادش کشوری با اکثریت مسلمان است و مردم می‌خواهند فرزندانشان کتاب خدا را حفظ کنند و چون مؤسسات آموزشی مجهز نیستند این امر با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. بنابراین ما ابتکار خیریه قطر را برای ساخت مراکزی ویژه حفظ قرآن ارزشمند می‌دانیم؛ این اقدامی ستودنی است.
 
در همین حال، محمد شمیم ​​خان، رئیس مرکز حفظ قرآن در کمیلا گفت: ما از ساخت و تجهیز این مراکز خوشحالیم، زیرا ساکنان اینجا فقیر هستند و قادر به پرداخت هزینه‌های مالی برای آموزش قرآن به فرزندان خود نیستند. خان افزود: با تکمیل کار ساختمانی این مرکز، 100 دانش‌آموز می‌توانند قرآن کریم را حفظ کنند. از مردم خوب قطر و مؤسسه خیریه این کشور برای این اقدام خوب تشکر می‌کنیم.
 
حبیب الاسلام خان، رئیس مرکز حفظ قرآن منطقه کیشورگونج نیز گفت: این مرکز فرسوده بود و دانش‌آموزان به دلیل کمبود امکانات با مشکلات زیادی مواجه بودند که با لطف خیریه قطر این مرکز در حال بازسازی  است؛ بدین ترتیب آسایش برای قرآن‌آموزان و معلمان فراهم خواهد شد تا وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.
 
شایان ذکر است که در پنج سال گذشته، مؤسسه خیریه قطر تقریباً 50 مدرسه مجهز به خوابگاه شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان بنگلادشی ساخته است که بیش از 10000 دانش‌آموز از آن بهره‌مند می‌شوند. خیریه قطر همچنین از 3312 کودک یتیم در بنگلادش حمایت و کلیه هزینه‌های آموزشی را برای آنها تأمین می‌کند. 

خیریه قطر یک مؤسسه غیردولتی است که در سال ۱۹۹۲ تأسیس و تمرکز آن بر مسائلی مانند کمک‌های انسانی و توانمندسازی در داخل و خارج قطر است.

انتهای پیام
captcha