هنر باید باعث حفظ ارزش‌های نظام شود
کد خبر: 4180605
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
مدیرکل ارشاد لرستان:

هنر باید باعث حفظ ارزش‌های نظام شود

اعظم روانشاد با اشاره به اینکه هر هنر و جشنواره‌ای باید باعث حفظ ارزش‌های نظام و تقویت آن‌ها شود، گفت: هنرمندان ما باید در مسائل روز جامعه کنشگری داشته باشند.

جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، 16 آبان‌ماه در جلسه شورای سیاستگذاری سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی لرستان بر‌ضرورت رویداد محور بودن این جشنواره تأکید کرد و گفت: اهمیت و جایگاه هنر تئاتر بر هیچ‌کس پوشیده نیست و جشنواره تئاتر یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در حوزه معاونت هنری و امور سینمایی است.

وی ادامه داد: از ظرفیت کلیه دست‌اندرکاران این حوزه و به‌ویژه اهالی تئاتر برای هرچه پربارتر شدن این جشنواره باید استفاده کرد و لازم است که برنامه‌های جانبی ویژه و متنوعی در این زمینه برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه هر هنر و جشنواره‌ای باید باعث حفظ ارزش‌های نظام و تقویت آن‌ها شود، بیان کرد: بر همین اساس بر روی رویدادمحور بودن این جشنواره تأکید می‌کنیم تا ضمن معرفی ظرفیت‌های تئاتر استان، برنامه‌های مؤثر و مطلوبی در حوزه‌های حجاب و عفاف، گرامیداشت شهدای غزه و جبهه مقاومت اسلامی و... در این جشنواره گنجانده شود، زیرا هنرمندان ما باید در مسائل روز جامعه نیز کنشگری داشته باشند.

وی ضمن اشاره به وجود برخی مشکلات از جمله مشکلات اعتباری این حوزه، مطالبات هنرمندان و... افزود: تلاش می‌کنیم تا با همدلی و اتحاد ضمن برگزاری این جشنواره مشکلات هنرمندان و اهالی این حوزه نیز مرتفع شود.

روانشاد ادامه داد: لازم است برگزاری بخش‌های مختلفی از جمله تجلیل از پیشکسوتان، ملاقات با پیشکسوتان تئاتر و... در جریان سه روز برگزاری این جشنواره صورت بگیرد و برنامه‌های جانبی به‌ویژه با محتواهای ارزشی و انقلابی نیز، در دستور کار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تأکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف همکار در این حوزه مانند سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری گفت: در این زمینه نیز کلیه پیگیری‌ها با شهرداری و شورای اسلامی شهر صورت می‌گیرد تا از ظرفیت‌های مهم این دستگاه‌ها در برگزاری جشنواره استفاده شود.

روانشاد با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره، بر استفاده از ظرفیت اهالی تئاتر استان برای اطلاع‌رسانی این جشنواره تأکید کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم با صداوسیمای مرکز لرستان نیز انجام خواهد شد تا اطلاع‌رسانی مطلوبی در راستای برگزاری این جشنواره انجام شود.

انتهای پیام
captcha