دفاع مقدس نرم‌افزار پیشرفت جامعه است
کد خبر: 4180265
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خرم‌‌آباد:

دفاع مقدس نرم‌افزار پیشرفت جامعه است

محمد برامکی گفت: دفاع مقدس نرم‌افزار پیشرفت جامعه است، جنگ اصلی در میدان گفتمان است، به‌ویژه بعد از فتنه ۱۳۸۸ و در میدان رسانه نیز این فضا حاکم است و در این میدان به سرباز نیاز داریم.

محمد برامکی مسئول بسیج ناحیه خرم آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، سرهنگ پاسدار محمد برامکی،  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خرم‌‌آباد، امروز، ۱۵ آبان‌ماه، در آیین اختتامیه پنجمین رویداد ملی «تولید محتوای دیجیتال» و تجلیل از فعالان فضای مجازی بسیج شهرستان خرم‌آباد اظهار کرد: فرهنگ هوایی است که ما آن را تنفس می‌کنیم و اگر آلوده باشد ما را مسموم می‌کند.

وی با بیان اینکه نسبت امام با امت یک نسبت ویژه است که تربیت و هدایت افکار عمومی را به دنبال دارد، یعنی وظیفه اصلی امام تربیت و هدایت افکار عمومی است، افزود: سابقاً این مأموریت با منبر و خطابه بود ولی در دنیای امروز فضای مجازی و رسانه این کار را انجام می‌دهد، یکی از شئون ولی‌ فقیه مدیریت افکار عمومی است و الان ابزار رسانه قدرتمندترین ابزار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خرم‌‌آباد بیان کرد: رسانه شأنی از شئون رهبری جامعه است، فرمانده کل قوای افکار عمومی به فرماندهی کل قوای نظامی اضافه شده که کار خیلی سختی است. پرمفهوم‌ترین قدرت شأن افکار عمومی است و هیچ‌ چیزی ضریب نفوذش مانند اغنای افکار عمومی نیست و‌ کسانی موفق می‌شوند که بتوانند پیش‌برنده و پیش‌رونده باشند؛ به ازای رشد ابزار ارتباطی اغنای افکار عمومی مشخص می‌شود.

برامکی افزود: دفاع مقدس نرم‌افزار پیشرفت جامعه است، جنگ اصلی در میدان گفتمان است، به‌ویژه بعد از فتنه ۱۳۸۸ و در میدان رسانه نیز این فضا حاکم است و در این میدان به سرباز نیاز داریم. در این سربازی سه نکته قابل توجه است، اول حفظ خود، دوم حفظ جبهه خودی و سوم مهارت تهاجم به دشمن در فضای مجازی که باید تقویت شوند.

وی ادامه داد: مخاطبان و مشتریان ما در فضای مجازی عمدتاً کم سن و سال هستند که باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، لذا در مهارت‌های حفظ خود سواد رسانه‌ای مهم است که در این زمینه به کار اساسی نیاز داریم.

برامکی با اشاره به اینکه توان تأثیر بر افکار عمومی بین‌المللی خیلی مهم است، افزود: ما امروز در فضای مجازی لحظه به لحظه به کار جهادی نیاز داریم و نباید بگذاریم گردابی که ایجاد شده جوانان ما را در خود فرو ببرد. ما همواره در مقابل حملات رسانه‌ای دشمنان در حال دفاع بودیم، اما امسال به جایی رسیدیم که در حال تهاجم هستیم که باید تقویت شده و ادامه داده شود. همچنین بر روی فضای مجازی باید حساب ویژه باز شود و این افکار برای اغنای افکار عمومی به سمت درست هدایت شود.

انتهای پیام
captcha