حمایت جهانی از مقاومت فلسطین رو به افزایش است
کد خبر: 4180264
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸

حمایت جهانی از مقاومت فلسطین رو به افزایش است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: دنیا علیه رژیم صهیونیستی حرکت کرده و تمام مردم دنیا اعتراض، خشم و تنفر خود را نسبت به این رژیم ابراز و از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضویحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: شکستی که در «طوفان‌ الاقصی» بر رژیم صهیونیستی وارد شد، چنانکه مقام معظم رهبری بیان کردند شکستی جبران‌ناپذیر است، اسرائیل، آن اسرائیل گذشته نیست و همچنین نیروی مقاومت، حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی شرایط قبل را ندارند و این موضوعی است که رژیم صهیونیستی متوجه آن شده است، لذا خود را به آب و آتش زده و افسار گسیخته شبانه‌روز، فلسطین را بمباران می‌کند، به‌طوری‌که حتی به مدرسه، بیمارستان، مسجد، کلیسا و اردوگاه هم رحم نمی‌کند. 

وی با بیان اینکه اسرائیل راه به جایی نمی‌برد و تا چه زمانی می‌تواند این جنایت را ادامه دهد؟، افزود: دنیا علیه رژیم صهیونیستی حرکت کرده و تمام مردم جهان اعتراض، خشم و تنفر خود را نسبت به این رژیم ابراز و  از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند. این حقیقت برای مردم جهان آشکار شده که 75 سال است مردم این منطقه تحت ظلم، ستم، نسل‌کشی و دیکتاتوری رژیم صهیونیستی هستند که امیدواریم با بیداری مردم سراسر جهان و موضع علیه این رژیم، به زودی پیروزی کامل نصیب امت اسلامی، فلسطین و جبهه مقاومت شود.  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در تحلیل واکنش کشورهای عربی نسبت به این اتفاق گفت: اگرچه مردم فلسطین عرب هستند، اما آنگونه که باید و شاید، از سوی دولت‌های عربی و اسلامی حمایت کامل و جامع نمی‌شوند که انتظار و توقع بیشتری می‌رود، چنانکه انتظار می‌رود ارتباطات‌شان همچون معاملات تجاری، اقتصادی و انتقال نفت و گاز و غذا را با رژیم صهیونیستی قطع کنند تا بدین وسیله حمایت کامل خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دهند، برخی کشورهای عربی مانند لبنان، سوریه، عراق و قطر نیز به صحنه آمدند که توقع می‌رود دیگر کشورها که اقداماتی را آغاز کردند، نیز حمایت کنند، زیرا قبله اول مسلمین 75 سال است که در اشغال رژیم صهیونیستی است.  

سلطانی در خصوص واکنش‌ کشورهای غربی، آن‌ها را به دو دسته تقسیم و بیان کرد: دسته‌ای از آن‌ها کاملاً وابسته به آمریکا، انگلیس و فرانسه هستند، موضع‌شان مشخص است و آب به آسیاب رژیم صهیونیستی می‌ریزند و حق دفاع را برای رژیم صهیونیستی حفظ می‌کنند و برخی از این کشورها حتی مانع از برگزاری راهپیمایی و تظاهرات و حمایت لفظی و شفاهی مردم‌شان درباره این اتفاق هستند، دسته‌ای دیگر از کشورهای غربی نیز در مقابل دیکتاتوری و استبداد آمریکا و اروپا قرار دارند که حرکت‌های خوبی انجام داده و زمینه را فراهم کرده‌اند تا مردم به صحنه اعتراض آمدند و از مردم فلسطین دفاع کردند.    

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به واکنش و سخنرانی سیدحسن نصرالله و بازتاب جهانی آن گفت: سخنرانی وی بسیار به جا و کامل بود، قریب به دو میلیارد نفر از جمعیت دنیا این سخنرانی را گوش دادند و ما وظیفه داریم از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنیم و اکنون که وارد جنگ با اسرائیل شده‌ایم این آمادگی را داریم که این جنگ هر اندازه طول بکشد، ما مبارزه و دفاع کنیم.  

وی ادامه داد: پیام این سخنرانی آن بود که «ما از ناوگان شما نمی‌ترسیم و برای ناوگان شما هم پیش‌بینی کرده‌ایم که چگونه با آن برخورد کنیم»، همچنین ضرورت دفاع کشورهای اسلامی و اروپایی از مظلومان فلسطین، قطع ارتباطات تجاری اقتصادی با رژیم صهیونیستی و اعلام آمادگی برای حمایت همه‌جانبه از حماس، جهاد اسلامی و مقاومت از دیگر پیام‌های وی در این سخنرانی بود.  

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: تلاش نیروهای صهیونیستی برای رهایی اسرا و گروگان‌هایی که در دست نیروهای جهاد اسلامی و حماس گرفتار هستند در حالی‌که حماس شرط آزادی اسرای فلسطینی را در مقابل این گروگان‌ها مطرح کرده است وجود دارد. حمله به مقر نتانیاهو نیز نشان می‌دهد که حتی یهودیان، نتانیاهو را قاتل و آدمکش می‌دانند. آن‌ها می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن مردم نوار غزه و آواره کردن آن‌ها بتوانند گروگان‌ها را آزاد کنند که با ایستادگی و مقاومت حماس مواجه شده‌اند که اگر قرار است آتش بس و گفت‌‎وگویی صورت گیرد، در مقابل این گروگان‌ها، حدود 6000 اسیر فلسطینی آزاد شوند که امیدواریم این موضع خوب به نتیجه برسد.

انتهای پیام
captcha