اعطای مدرک حفظ کل قرآن به ۱۰ طلبه کردستانی
کد خبر: 4180074
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

اعطای مدرک حفظ کل قرآن به ۱۰ طلبه کردستانی

معاون آموزش مدرسه علوم دینی امام شافعی(رض) مسجد قبای سنندج گفت: در جشن پایان تحصیل علوم دینی این مدرسه ۱۰ نفر از حفاظ قرآن مدرک شهادتنامه حفظ کل قرآن را دریافت می‌کنند.

اعطای مدرک حفظ قرآن به طلاب علوم دینی کردستانی

سیدعدنان حسینی‌راد، معاون آموزش مدرسه علوم دینی امام شافعی(رض) مسجد قبای سنندج در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: این مدرسه نهادی علمی با هويت سنتی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و با رويكرد آموزشی، پژوهشی و تربيتی اهتمام دارد و داوطلبانی از سراسر مناطق اهل سنت در این مدرسه در حال تحصیل هستند.

وی افزود: مدرسه علوم دینی امام شافعی(رض) قبای سنندج از سال 94 در دو بخش دارالتحفیظ قرآن و مدرسه علوم دینی ویژه بانوان و آقایان فعالیت خود را در سطح استان کردستان آغاز کرده است.

حسینی‌راد از جذب 160 نفر طلبه در مدرسه علوم دینی قبا خبر داد و افزود: این طلبه‌ها به صورت شبانه‌روزی در این مدارس به تحصیل علوم دینی خواهند پرداخت و در حال حاضر 10 نفر از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند و هشت نفر هم در سال جاری فارغ‌التحصیل می‌شوند که مراسم برای آنان برگزار خواهد شد.

وی به فعالیت دارالتحفیظ آقایان این مدرسه اشاره و بیان کرد: تاکنون 123 نفر طلبه در این دارالتحفیظ مشغول به حفظ قرآن کریم شده‌اند و از این تعداد 12 نفر موفق حافظ کل قرآن شده و به تأسیس دارالتحفیظ در سطح استان اقدام کرده‌اند.

حسینی‌راد با اشاره به مدرسه علوم دینی بانوان قبا افزود: در این مدرسه که کلاس‌های آن به صورت روزانه برگزار می‌شود تاکنون 174 نفر در این مدرسه، تحصیل علوم دینی خود را آغاز کرده‌اند و تا پایان سال تحصیلی جاری شش نفر از آنان برای اولین بار اجازه افتا و تدریس می‌گیرند.

وی ادامه داد: در دارالتحفیظ بانوان نزدیک به 195 نفر در کلاس‌های حفظ قرآن حضور داشته‌اند  که 145 نفر به صورت مستمر کار حفظ قرآن را ادامه داده‌اند که تاکنون 11 نفر موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند.

حسینی‌راد در پایان به مراسم جشن فارغ‌التحصیلی طلاب مدرسه علوم دینی امام شافعی(رض) سنندج اشاره کرد و یادآور شد: امسال نیز در جشن پایان تحصیل علوم دینی این مدرسه هشت نفر آقا و شش نفر بانوی طلبه، فارغ‌التحصیل شده و مدرک دریافت خواهند کرد و 10 نفر از حفاظ قرآن نیز مدرک شهادتنامه حفظ کل قرآن را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha