دانشجوی مطالبه‌گر حلال مشکلات جامعه است
کد خبر: 4180034
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

دانشجوی مطالبه‌گر حلال مشکلات جامعه است

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد گفت: دانشجو می‌تواند بسیاری از بن بست‌ها و مشکلات کشور را با مطالبه‌گری و به قول رهبر معظم انقلاب مماس شدن با مشکلات کشور از طریق گفتمان‌سازی و تصمیم‌سازی رفع کند.

علی پورمیرزایی، مسئول بسیج دانشجویی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی پورمیرزایی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد، امروز، 14 آبان ماه در گردهمایی جمعی از فعالان تشکل‌های دانشجویی استان گفت: دانشجو می‌تواند بسیاری از بن بست‌ها و مشکلات کشور را با مطالبه‌گری و به قول رهبر معظم انقلاب مماس شدن با مشکلات کشور از طریق گفتمان‌سازی و تصمیم‌سازی رفع کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد افزود: بر طبق برآوردها میزان مشارکت دانشجویان در دهه هفتاد در تشکل‌های دانشجویی بیش از 40 درصد بوده اما اکنون به کمتر از 10 درصد رسیده است. باید ببینیم چرا جوانان تمایل ندارند در تشکل‌ها فعالیت کنند و یا شاید باید بگوییم که تشکل‌های ما چه به سرشان آمده که جذابیت لازم را برای دانشجویان ندارند.

وی ادامه داد: در استان یزد باید جنبش دانشجویی از پوسته خود بیرون بیاید و اثر خود را محدود به دانشگاه خود نبیند، همانگونه که تسخیر سفارت آمریکای جنایتکار مخصوص به دانشگاه خاصی نبود و تمام دانشجویان پیرو خط امام در آن مشارکت داشتند. در همین راستا باید یکسری عملیات استانی و کشوری طراحی کرده و از این طریق همزمان هم برای حل مشکلات جامعه و هم برای ارتقا و تقویت جنبش دانشجویی تلاش کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد بیان کرد: همه شما عزیزان فعال در دانشگاه‌ها دغدغه اسلام را دارید و برای ارتقای کشور کار می‌کنید، پس از نظر ما بسیجی هستید، شاید در این مسیر اختلاف نظر و سلیقه وجود داشته باشد لکن هدف یکی است. بسیاری از انحراف سیاست و عملکرد تصمیم‌گیران کشور ناشی از نداشتن ارتباط مسئولان با دانشجویان است لذا با برگزاری چنین جلساتی به دنبال آن هستیم که این مشکل را رفع کنیم.

پورمیرزایی گفت: مهمترین کارکرد دانشگاه تربیت مدیران آینده کشور است. این مهم فقط در فضای تحصیل اتفاق نمی‌افتد، اینکه افراد نسبت به محیط دانشگاه، شهر و کشور خود بی‌تفاوت باشند محقق نمی‌شود. دانشگاهی می‌تواند تربیت کننده باشد که جنب و جوش و فضای تشکیلات در آن وجود داشته باشد. هرچه کنش‌های شما اثرگذارتر باشد از جنس همین تسخیر لانه جاسوسی، یا ماجرای هپکو، هفت تپه و ... نیروهای بزرگتری برای آینده کشور تربیت می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر ما زمینِ بازی در دانشگاه را تعریف نکنیم، خروجی دانشگاه‌ها اثری در حل مشکلات جامعه نخواهد داشت. برای این منظور هم چاره‌ای نداریم جز اینکه جبهه‌ای فعالیت کنیم و عرصه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی را در دانشگاه به اوج برسانیم.

انتهای پیام
captcha