ثبت‌نام ۲۵ کردستانی در آزمون تجدیدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
کد خبر: 4180014
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

ثبت‌نام ۲۵ کردستانی در آزمون تجدیدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری آزمون تجدیدی مرحله دوم (شفاهی) هجدهمين دوره ارزيابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن خبر داد و گفت: 25 حافظ کردستانی در این دوره از آزمون شرکت کردند.

بهرام مرادی رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: ثبت‌نام آزمون تجدیدی مرحله دوم (شفاهی) هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از 29 مهر تا سوم آبان‌ماه امسال انجام شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون تجدیدی در دوره‌های قبل برگزار نشده و برای اولین بار در هجدهمین دوره برگزار می‌شود، افزود: در این بخش تمامی کسانی که قبلا در هجدهمين دوره ارزيابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن ثبت‌نام و به مرحله دوم آزمون(شفاهی) راه یافته‌اند، مجاز به ثبت نام بودند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: افرادی که در مرحله اول(کتبی) آزمون امسال که 15 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، حضور داشته و پس از اخذ امتیاز لازم به مرحله دوم راه یافته‌اند، در صورت عدم ثبت‌نام برای آزمون آبان ماه، صرفاً از یک نوبت آزمون شفاهی سال بعد، معاف خواهند بود و در صورت ثبت‌نام، معافیت این گروه از حافظان برای سال بعد، لغو خواهد شد.

وی در ادامه از ثبت‌نام 25 نفر از حافظان قرآن کریم در این دوره از آزمون تجدیدی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اطلاعات افراد قبلاً در سامانه آزمون ثبت شده است نیازی به بارگذاری مجدد مدارک شناسایی و تحصیلی در این مرحله نیست.

مرادی از شرکت 160 نفر از حافظان قرآن کردستانی در هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم خبر داد و  افزود: از این تعداد 90 نفر از بانوان حافظ قرآن استان و 70 نفر از آقایان بودند.

وی افزود: 23 نفر از این تعداد در دو مرحله کتبی و شفاهی موفق به کسب امتیاز لازم شدند و مدارک آنان برای صدور مدرک دیپلم تا لیسانس قرآن به تهران ارسال شده و بعد از صدور مدارک در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در پایان یادآور شد: این مدارک اعطایی به حفاظ قرآنی استان دارای اعتبار قانونی بوده و از ارزش استخدامی نیز برخوردار است.

انتهای پیام
captcha