الگوی مقاومت به باور جهانی و تعامل بین‌نسلی تبدیل خواهد شد
کد خبر: 4179778
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

الگوی مقاومت به باور جهانی و تعامل بین‌نسلی تبدیل خواهد شد

سردار رضا طلایی‌نیک با بیان اینکه حمایت مردم دنیا از غزه و آرایی که در دفاع از مردم فلسطین در سازمان ملل صادر شد نشان از رویش ملت‌هاست، گفت: قرن اخیر قرن قوت گرفتن آسیاست و این الگوی مقاومت به باور جهانی و تعامل بین نسلی تبدیل خواهد شد، امروز پشتیبانی از ملت مظلوم ‌منطقه بیش از گذشته لازم است تا زودتر و گسترده‌تر پیروزی‌ها در منطقه رقم بخورد.

سردار رضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از همدان، سردار رضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امروز، 13 آبان‌ماه در تجمع مردم و دانش‌آموزان همدانی در روز استکبارستیزی در محل میدان امام(ره) همدان اظهار کرد: میدان امام خمینی(ره) همدان طی این سال‌ها مردم شهیدپرور زیادی به خود دیده است، امروز از اقشار مختلف از زن، کودک، پبر و جوان و دانش‌آموز حضور دارند و پرچم مبارزه با استکبار را به دست گرفته‌اند. مردم همدان امروز همچون تاریخ ۴۵ ساله خود نمادی از میدان دیانت، سیاست، جهاد و مبارزه با استبداد داخلی و استکبار جهانی هستند.

وی افزود: از ابتدای خلقت بشر تاکنون بنا بر آیات قرآن کریم و تجربه تاریخی، همواره دو جبهه حق و باطل وجود داشته و دارد، جبهه حق با محور الله، ایمان توحیدی، اتکا به خداوند، جهاد و شهادت است که هم سعادت دنیا و هم سعادت آخرت را تضمین می‌کند، اما جبهه باطل بر محور شیطان و به کمک کسانی که با توطئه‌های شیطانی نظام استکباری را تشکیل می‌دهند وجود دارد، این نظام شیطانی امروز با محوریت آمریکا، اسرائیل و دول شیطان‌محور آمریکایی وجود دارد.

سردار طلایی‌نیک گفت: طی ۷۰ سال گذشته، یعنی بعد از کودتای مرداد 1332 وقتی استعمار انگلیس رنگ باخت و آمریکا به‌عنوان محور استکبار در ایران شد، شاهد یک کارنامه ظلم و ستم نسبت به ایران بودیم. در دو مقطع زمانی از سال 1332 تا 13۵۷ یعنی ۲۵ سال قبل پیروزی انقلاب این شیطان بزرگ پشتیبان رژیم پهلوی بود، وابستگی نظامی، اقتصادی، اجتماعی و بین‌المللی و... ایران نتیجه ظلم آمریکا بود، اما مردم ایران از همان دهه 30 قیام خود را علیه این استکبار آغاز کردند، تا ۱۳ آبان ۵۷ که به دست دانش‌آموزان رقم خورد و پس از انقلاب نیز به اشکال دیگری این مبارزه ادامه پیدا کرد.

سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه دانش‌آموزانی که در این مراسم حضور دارند به شهدای این روز در سال ۵۷ اقتدا کرده‌اند، گفت: ریشه استکبار با واژگونی رژیم‌ پهلوی در ایران کنده شد، اما پسماندهای استکبار و آمریکا در ایران همچنان تحرکاتی داشتند، در اوایل انقلاب، لانه جاسوسی و مرکز فتنه در ایران با عملیات ضداستکباری دانشجویان انقلابی نشان داد جریان استکبارستیزی باید زنده بماند.

وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار هم جنبه عمومی دارد، هم انقلابی، تأکید کرد: اینکه در مقابل ظلم نباید ساکت باشیم یک ریشه اعتقادی است، اما علاوه بر مبنای دینی مبارزه با استکبار روند تاریخی دارد، تاریخی که کشور ما پشت سر گذاشته سراسر از دخالت‌ها و سلطه‌جویی‌های آمریکا در همه جنبه‌ها از جمله نظامی، اجتماعی، اقتصادی و... است. بعد از انقلاب اسلامی، آمریکا بیش از صد فتنه در داخل و مرزهای ایران علیه انقلاب و مردم ایران داشته است، اما پیروزی با ملت انقلابی بوده است. یکی از آنها جنگ هشت ساله‌ای بود که توسط صدام با اجبار آمریکا رقم خورد.

طلایی‌نیک بیان کرد: تجزیه‌گرایی، توطئه، ترور و انفجار، جنگ نفت‌کش‌ها، فشارهای سیاسی و جنگ‌های منطقه برای ناامن‌سازی هیچ کدام نه تنها ملت ایران را شکست نداد بلکه ملت ما را عزتمندتر و قدرتمندتر کرد و مبارزه با استکبار به عنوان یک خط‌مشی به مردم دنیا نشان داده شد.

اصول استکبارستیزی در ایران سرمشقی برای آزادی‌خواهان دنیا شد

سخنگوی وزرات دفاع با بیان اینکه دشمن از اینکه نظام اسلامی از بین برود ناامید شده است، اظهار کرد: آنها با وجود احمق بودن خود به این نتیجه رسیده‌اند، اما اینکه چرا همچنان فتنه می‌کنند برای این است که می‌خواهند سرعت ما را بگیرند. ایران پدیده نوظهوری در دنیا شده و در حال طی کردن مسیر خود است و در این مسیر اوج گرفته و دشمن ذلیل و خوار شده است‌.

وی دلایل پیروزی ملت ایران بر استکبار را برشمرد و گفت: اولین دلیل آن «اتکا به اسلام ناب محمدی»، دوم «تبعیت از ولایت و رهبری» است، همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمود ملت ما توانایی به خاک مالیدن آمریکا را دارد، سوم «اتکا به مردم»، چهارم «جهاد معنوی و مادی» و پنجم «بصیرت و مقاومت» است.

طلایی‌نیک با تأکید بر اینکه اصول استکبارستیزی در ایران سرمشقی برای آزادی‌خواهان دنیا شد، اظهار کرد: آمریکا و استکبار با اتکا به شرارت‌ها و آتش‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی و با محوریت انگلیس، غده سرطانی اسرائیل را در این منطقه به‌وجود آورد، اما مسیر و جریان دیگری که اقتدا به مقاومت بود در امتداد انتفاضه شکل گرفت که به جای سنگ با موشک به مبارزه می‌پردازند.

سخنگوی وزارت دفاع ادامه داد: امروز فریبی که در رسانه‌های غربی انجام می‌شود که حماس و جبهه مقاومت را ضعیف نشان دهند غلط است، چراکه این جبهه خود به دانش، فناوری و تکنولوژی ساخت موشک و تجهیزات رسیده است.

خوداتکایی تسلیحاتی و خودباوری اعتقادی در منطقه نهادینه شده است

طلایی‌نیک با اشاره به آیه «أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ» گفت: بنا به گفته رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) اسرائیل از بین رفتنی است و رو به زوال است، حتی نتانیاهوی وحشی و جنایتکار که امروز محور شرارت در منطقه و دنیاست خود این محاسبه را دارد که گفت تضمینی نیست که ۱۰۰ سال آینده را ببینیم.

وی با اشاره به موارد رو به زوال رژیم جعلی یادآور شد: سالانه سه هزار نیروی نظامی از ارتش اسرائیل فرار می‌کنند، بعد از طوفان‌ الاقصی نه تنها هیچ یهودی وارد اسرائیل نمی‌شود بلکه مهاجرت معکوس نیز شکل گرفته است. این رژیم پوسیده و فاسد رو به نابودی است. سیلی محکمی که از طوفان‌ الاقصی خوردند به گفته مقام معظم رهبری ترمیم‌ناپذیر است.

طلایی‌نیک تصریح کرد: امروز دو میدان سخت و نرم در برابر مردم دنیا وجود دارد، یکی از این میدان‌های مبارزه مردم غزه است که هم مظلوم هستند، هم قهرمان و پیروز و در خط مقدم دفاع از فلسطین و حق مبارزه می‌کنند. امروز هر جا هر گروه مقاومت در هر نقطه‌ای از دنیا احساس خطر کند علیه استکبار عمل خواهد کرد و این نیاز به دستور کشور دیگر یا کسی دیگر ندارد، چراکه خوداتکایی تسلیحاتی و خودباوری اعتقادی در منطقه نهادینه شده است. 

وی با اشاره به اینکه موازنه قدرت در دنیا در حال تغییر است، تأکید کرد: تنفس مصنوعی آمریکا، آلمان و فرانسه راه نجات رژیم پوسیده صهیونیست نیست، اگر این مقامات در روزهای اخیر به‌طور مدام به منطقه رفت‌وآمد دارند نشان از وحشت و شکست اسرائیل است که آنها خود این مسئله زوال را به چشم می‌بینند.

طلایی‌نیک با بیان اینکه عواقب کودک‌کشی که طی یک ماه گذشته نزدیک به چهار هزار کودک شهید شده‌اند دامن استکبار را می‌گیرد، یادآور شد: در سازمان مللی که تاکنون عملکرد مردودی دارد، دیدیم آرای زیادی به نفع مردم غزه صادر شد و این نشان از رویش ملت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه مقصر اصلی این جنایت‌ها امروز آمریکاست، گفت: عامل گسترش جنگ در این ناحیه رفتار و شریک جنایت بودن آمریکاست، آمریکا بیش از ۴۰ بار قطع‌نامه‌های سازمان ملل را به نفع رژیم صهیونیستی وتو کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع در پایان گفت: قرن اخیر قرن قوت گرفتن منطقه آسیاست و این الگوی مقاومت به باور جهانی و تعامل بین نسلی تبدیل خواهد شد. ما در شرایطی هستیم که نقاط قوت خود را باید بیش از گذشته حفظ کنیم. امروز پشتیبانی از ملت مظلوم ‌منطقه بیش از گذشته لازم است تا زودتر و گسترده‌تر پیروزی‌ها در منطقه رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha