آماده واگذاری زمین‌ به‌صورت ۹۹ ساله در روستاها هستیم
کد خبر: 4179635
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

آماده واگذاری زمین‌ به‌صورت ۹۹ ساله در روستاها هستیم

استاندار آذربایجان غربی گفت: از چهار میلیون مسکن کشوری، یک میلیون واحد سهمیه روستاییان است که در آذربایجان‌غربی نیز واگذاری زمین در روستاها ادامه دارد، آماده واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله در مساحت بزرگتر برای خانواده‌ها هستیم و این کار را با محوریت بنیاد مسکن دنبال می‌کنیم.

حضور استاندار آذربایجان غربی در بین مردم روستای واوان میرآبادبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استاندار آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی در بین مردم روستای واوان شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه واگذاری زمین و ایجاد فرصت شغلی تمهید ویژه دولت سیزدهم برای جوانان روستایی است، گفت: براساس سیاست حمایت از روستاییان به مردم و جوانان روستایی زمین ۹۹ ساله برای ساخت مسکن واگذار می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی ویژه دولت برای ساخت مسکن روستایی افزود: از چهار میلیون مسکن کشوری، یک میلیون واحد سهمیه روستاییان است که در آذربایجان‌غربی نیز واگذاری زمین در روستاها ادامه دارد، آماده واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله در مساحت بزرگتر برای خانواده‌ها هستیم و این کار را با محوریت بنیاد مسکن دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به پهناور بودن روستای واوان اظهار کرد: تبدیل شدن این روستا به شهر یکی از مطالبات مردمی است که دولت سیزدهم در این راستا تلاش دارد تا مردم این منطقه از خدمات شهری نیز بهره‌مند شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مرزها از نظر دولت فرصتی مغتنم برای ارتقای شاخص های منطقه است، ادامه داد: ایجاد بازارچه، توجه به اشتغال و سرمایه‌گذاری مضاعف از برنامه‌های دولت در مناطق مرزی است.

معتمدیان گفت: برخی در این مناطق دارای ایده و برنامه‌های متنوع هستند اما سرمایه ندارند بنابراین در کنار این افراد هستیم و همراه با مردم برای ایجاد فرصت شغلی تلاش می کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد امکانات زیرساختی در شهرستان میرآباد افزود: ایجاد مرکز سلامت در روستای واوان یکی از اولویت‌های دولت در این روستا است که به زودی شاهد اتمام این پروژه خواهیم بود.

وی در خصوص دیگر مطالبات مردمی نیز اظهار کرد: آسفالت جاده‌های خاکی، ساخت اماکن ورزشی، گاز رسانی و بهره‌گیری از تمامی خدمات دولتی در این منطقه از اولویت‌های دولت است تا شاهد محرومیت در منطقه نباشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ساخت مجتمع اداری شهرستان میرآباد اضافه کرد: این مجتمع که نیمه کاره است در مدت سه ماه باید به اتمام برسد تا امور مردم تسهیل یابد.

معتمدیان افزود: این شهرستان مرزی می‌تواند به سبب داشتن موقعیت جاذبه توریستی در حوزه گردشگری فعال باشد و از این رو دولت سیزدهم با ارائه تسهیلات ارزان قیمت در کنار مردم برای ایجاد این امکانات توریستی است.

انتهای پیام
captcha