نظریه مقاومت در برابر دشمن باید تبلیغ شود
کد خبر: 4179581
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
حجت‌الاسلام موسوی‌فرد:

نظریه مقاومت در برابر دشمن باید تبلیغ شود

امام جمعه اهواز با بیان اینکه نظریه مقاومت در برابر دشمن باید تبلیغ شود، گفت: گفتمان مقاومت همزاد با انقلاب اسلامی است و امروز در برابر زیاده‌خواهی استکبار تنها راهکار مبارزه و ایستادگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز امروز، ۱۲ آبان در خطبه‌‌های نماز جمعه، با اشاره به ضرورت رجوع به سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: ازدواج و تشکیل خانواده مهمترین مسأله در اسلام است. همسر از نظر قرآن کریم مایه آرامش است و پوشش و لباس یکدیگر هستند. رابطه زن و مرد رابطه پوشش و آرامش است و نه صرف ارضای غریزه. در زوج انسان، سخن از آرامش و پوشش است. دین به انتخاب همسر از دید ملکوت نگاه می‌کند و نه از منظر غریزه حیوانی. به این دلیل هدف از ازدواج ایجاد سیره انسانی است. 

وی با اشاره به یک روایت از پیامبر(ص)، افزود: نکته اولی که پیامبر(ص) می‌فرمایند این است که خود در خانواده الگو باشید و کار خیر انجام دهید. پدر و مادر مهمترین تاثیر را دارند. نکته دوم، باید یاد خداوند در محیط خانواده موج بزند. به گونه‌ای که اگر مراسم جشنی باشد وقتی فضا یاد خدا باشد محال است در محیط گناه ایجاد شود و سوءظن به خدا نداشته باشیم. نکته بعد امر به معروف است؛ فرزندان خود را به خوبی وادار کنید و البته به زور نمی‌شود بلکه شیوه دارد و آن‌ها را از کارهای زشت بازبدارید. جامعه ایمانی نسبت به یکدیگر حق دارند و پدر و مادر باید فرزند را به کار خیر وا دارند.

امام جمعه اهواز ضمن گرامیداشت خاطره شهدای دانش‌آموز، عنوان کرد: ۱۳ آبان به تعبیر رهبری یک اتفاق مهم است. سال ۵۷ پیش از انقلاب در مقابل دانشگاه، فرزندانمان را به شهادت رساندند. همچنین تسخیر لانه جاسوسی در این زمان انجام شد. لذا فردا ساعت ۹ صبح بلوار آیت الله بهبهانی راهپیمایی برگزار خواهد شد.

موسوی فرد ادامه داد: گفتمان مقاومت همزاد با انقلاب اسلامی است. وقتی تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب را می‌بینیم مهمترین رسالت و رویکرد، در برابر استکبار جهانی و جریان‌های وابسته به آن در داخل و خارج از کشور است. امروز در برابر زیاده‌خواهی استکبار تنها راهکار مبارزه و ایستادگی است و شرط اساسی زیستن با مقاومت است و باید حتماً به آن پرداخته شود.

وی گفت: نظریه مقاومت در برابر دشمن باید تبلیغ شود. در هشت سال دفاع مقدس با تاسی از اهل بیت و امیرالمؤمنین(ع) به خداوند توسل کردند و توسل به خدا می‌تواند تامین‌کننده باشد. باید تلاش کنیم تفکر مقاومت و ایستادگی ایجاد و ترویج شود و تصور نشود که دشمن با تجهیزات بیشتر می‌تواند پیروز باشد.

امام جمعه اهواز گفت: حکمت کودک‌کشی چیست؟ همه زمین و آسمان برای خدا است. امروز هر کودکی در فلسطین به شهادت می‌رساند تازیانه به روح و پیکر جان مسلمانان وارد می‌کند. همانگونه که با کودک‌کشی فرعون، سپاه موسی شکل گرفت. با کودک‌کشی رژیم اشغالگر، سپاه موسی زمان شکل خواهد گرفت و برای همیشه تومار اسرائیل را در هم خواهد پیچید.

وی در پایان با اشاره به حمایت استکبار از رژیم صهیونیستی، ادامه داد: چه خبر است که این‌ها سراسیمه شدند و در کنار رژیم کودک‌کش ایستادند. این مساله نشان می‌دهد که کشورهای اسلامی باید به وظیفه خود عمل کنند. کشورهای اسلامی در کنار هم باید رگ حیات اسراییل و استکبار را قطع کنند.

انتهای پیام
captcha