نشر گفتمان دینی و مقاومت از رسالت‌های تشکل‌های دینی است
کد خبر: 4179507
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

نشر گفتمان دینی و مقاومت از رسالت‌های تشکل‌های دینی است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان بابیان اینکه نشر گفتمان دینی و مقاومت از رسالت‌های تشکل‌های دینی است، گفت: ما برای مبارزه با استکبار جهانی نیازمند استفاده از ظرفیت تمامی هیئات مذهبی برای تشکیل و بسط جبهه مقاومت هستیم.

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در جلسه سالانه انتخاب هیئت رئیسه استان گلستان که امروز، ۱۱ آبان ماه، در سازمان تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: امسال شاهد اتفاقات فاخر و باشکوه از حضور کمی و کیفی در قامت گفتمان عاشورا بالاخص در حوزه جوانان و نوجوانان را شاهد بودیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان حضور گسترده مردم در اربعین حسینی را یکی از مؤلفه‌های قدرت برشمرد و افزود: زمانی که تاریخ اربعین را تورق می‌کنیم در می‌یابیم بعد از آنکه صدام ملعون به زباله دان تاریخ پیوست، تنها 2 میلیون نفر، زائر اباعبدالله الحسین (ع) بودند، اما امروزه بیش از 27 میلیون نفر به جمع دلدادگان پیوستند که 5 میلیون نفر از ایران اسلامی در این اجتماع پرشور شرکت داشتند.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، امروز در بلندای جهان نظاره‌گر افول تدریجی و حتمی نظام استکباری به سرکردگی آمریکا ایستاده است، ادامه داد: این اقتدار تنها با ایجاد یک امت توحیدی در سیر تمدنی و مقاومت در برابر نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمن در قالب جنگهای سخت، نرم و ترکیبی و تأسی به قیام سیدالشهدا(ع) امکان‌پذیر است.

وی حضور مؤثر همراه با دلدادگی و بصیرت مردم را عامل مهم در بسط و گسترش گفتمان مقاومت و ایستادگی در جهان دانست و افزود: ماحصل شجره طیبه بسیج امام خمینی(ره)، جبهه مقاومت بوده که زیربنای آن برائت صحیح و استکبارستیزی و عدالت خواهی است، لذا اسلام ناب محمدی، اسلام ساکتی نبوده در نتیجه انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت و ایستادگی آن نه تنها در منطقه بلکه به جهانیان صادر شد که یکی از جلوه‌های مقاومت آن در نوار غزه و کرانه باختری قابل مشاهده است.

این مقام مسئول با بیان این که نشر شور و گفتمان عاشورایی از رسالت‌های تشکل‌های دینی به شمار می‌رود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند صدمه‌ای که صهیونیست در منطقه خورد قابل ترمیم نیست و هیمنه پوشالی آن‌ها را درهم شکست، لذا ما برای مبارزه با استکبار جهانی نیازمند استفاده از ظرفیت تمامی هیئات مذهبی برای تشکیل و بسط جبهه مقاومت هستیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان هیئت مذهبی را سنگر جهاد تبیین دانست و گفت: پویایی و فعالیت‌های هیئت با هدف روشنگری باید در جامعه ظهور و بروز پیدا کند، لذا امیدواریم با استفاده از ظرفیت هیئات در راستای تحقق منویات نائب امام زمان(عج) بستری را برای رضایت امام عصر(ع) فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha