تحقق بیش از ۵۰ درصد مصوبات ویژه زنان دور اول سفرهای استانی به کردستان
کد خبر: 4179477
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

تحقق بیش از ۵۰ درصد مصوبات ویژه زنان دور اول سفرهای استانی به کردستان

دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تا کنون بیش از ۵۰ درصد از مصوبات حوزه زنان دور اول سفر استانی به کردستان تحقق یافته و پیگیر تحقق کامل آن‌ها با توجه به ظرفیت‌های استان و رایزنی‌های مورد نیاز هستیم.

اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، فرناز هوشیار پارسیان، دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز، 11 آبان در حاشیه حضور در مراکز کارآفرینی و اشتغال زنان استان کردستان گفت: با کمک اعتبارات تخصیصی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور در دور اول سفر استانی به کردستان چرخه فعال اقتصادی تولید محصول، اشتغال و کارآفرینی صندوق‌های اشتغال خرد روستایی استان کردستان فعال‌تر شدند.

وی افزود: یکی از صندوق‌های کلان در حوزه اشتغال خرد کشاورزی توانسته است به فعال کردن هزار صندوق خرد در روستاها، شهرستان‌ها و مناطق مرزی و همچنین جذب سه هزار عضو فعال از میان زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار بپردازد؛ که البته این اعضا، سهامداران این صندوق‌ها نیز هستند.

دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: این صندوق کلان با اعتبار تزریق شده، مکانی برای فعالیت اقتصادی بخشی از زنان سرپرست خانوار که به طرح کسب و کار پایدار خانواده محور متصل شده‌اند، فراهم کرده و صندوق‌های خرد دیگر را تحت حمایت خود و با ارائه تسهیلات فعال کرده است.

وی با اشاره به طرح کسب‌و‌کار پایدار خانواده محور در کردستان، گفت: طی فعال شدن این طرح در استان کردستان، تاکنون ۲۲۱ زن کارآفرین توانسته‌اند کسب و کار خود را ارتقا دهند و ۳۵۶ نفر از زنان کارجو با اولویت خانواده‌های تحت آسیب و زنان سرپرست خانوار از مرحله آموزش کسب‌وکار تا فروش محصولاتشان تحت حمایت این طرح قرار گرفته‌اند.

هوشیار پارسیان گفت: باتوجه به تصویب اعتبارات ویژه در حوزه زنان و خانواده در دور اول سفرهای استانی، علاوه بر نظارت مستمر از طریق دریافت گزارشات، با حضور در استان به بازدید، رصد و ارزیابی پیشبرد تخصیص اعتبارات در استان کردستان می‌پردازیم.

وی با برشمردن مصوبات دور اول سفرهای استانی یادآور شد: تکمیل و تجهیز هنرستان دختران، تکمیل مسکن زنان سرپرست‌خانوار با اولویت زنان دارای فرزند معلول، راه‌اندازی و تجهیز بازارچه صنایع‌دستی زنان سرپرست خانوار و کارآفرین، احداث و تجهیز پارک بانوان و تسهیلات برای اشتغال زنان در بخش کشاورزی از جمله مصوبات دور اول سفرها به استان کردستان بود که تا کنون بیش از ۵۰ درصد آن‌ها تحقق یافته و پیگیر تحقق کامل آن‌ها با توجه به ظرفیت‌های استان و رایزنی‌های مورد نیاز هستیم.

انتهای پیام
captcha