اتصال سه مرکز استان کردستان به شبکه ریلی کشور
کد خبر: 4179407
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

اتصال سه مرکز استان کردستان به شبکه ریلی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملکرد اجرایی شبکه ریلی کشور در دولت سیزدهم، دو برابر 20 سال گذشته بوده است، گفت: این عملکرد موجب شده که سه مرکز استان کردستان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

ایستگاه قطار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان،، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، امروز، 11 آبان‌ماه در مراسم افتتاح راه‌آهن همدان - سنندج با حضور رئیس‌جمهور گفت: براساس برنامه‌ای که برای توسعه شبکه ریلی در وزات راه در دستور کار قرار گرفت،  پنج شبکه با 50 هزار میلیارد تومان اعتبار به شبکه ریلی وصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد اجرایی شبکه ریلی کشور در دولت سیزدهم، دو برابر 20 سال گذشته بوده است، افزود: این عملکرد موجب شده که سه مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: خط ریلی تهران - همدان - سنندج در قالب طرحی به تهران - همدان و قروه - سنندج و در نهایت به مرز باشماق وصل می‌شود.

وی طول مسیر ریلی همدان - سنندج را ۱۵۱ کیلومتر ذکر کرد و گفت: استان کردستان امروز به‌عنوان بیست‌وسومین استان با حضور رئیس‌جمهور به شبکه ریلی متصل می‌شود.

خادمی با بیان اینکه این پروژه کاملا بومی بوده و هم سوزن و هم ریل آن در داخل کشور تولید شده است، ادامه داد: این پروژه 100 درصد پروژه ایرانی است؛ خوشبختانه در توسعه ریلی به جایی رسیده‌ایم که تمام تجهیزات آن در داخل تولید می‌شود.

وی با عنوان اینکه در راستای اجرای این پروژه بیش از سه هزار و 400 میلیون تومان هزینه شده است، یادآور شد: ارزش ریالی امروز پروژه 15 هزار میلیارد تومان است و برای اجرای آن 20 هزار تن ریل از اصفهان وارد شده است.

یادآور می‌شود، طول خط آهن تهران - همدان - سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به‌ طول ۲۷۰ کیلومتر، به بهره‌برداری رسیده است، فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر طول دارد و در سه قطعه تعریف شده است که حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده‌ است.

انتهای پیام
captcha