افتتاح کلان طرح راه‌آهن همدان - سنندج پس از 18 سال
کد خبر: 4179397
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
با حضور رئیس‌جمهور انجام شد؛

افتتاح کلان طرح راه‌آهن همدان - سنندج پس از 18 سال

استان کردستان با بهره‌برداری از کلان طرح راه‌آهن همدان - سنندج به طول 151 کیلومتر، به‌عنوان بیست‌و‌چهارمین استان به شبکه ریلی کشور متصل شد.

افتتاح شبکه راه‌آهن سنندج - همدان با حضور رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از کردستان، در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان کردستان در اولین بخش از سفر حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به این استان، کلان طرح راه‌آهن همدان - سنندج به بهره‌برداری رسید.

کلان طرح راه‌آهن همدان - سنندج در طول 18 سال گذشته حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل شده بود.

عملیات تکمیل این طرح سال گذشته پس از سفر رئیس‌جمهور به کردستان و تأمین اعتبار 14 هزار میلیارد ریالی از سر گرفته شد و با افتتاح این طرح توسط رئیس‌جمهور ضمن اتصال بیست‌و‌چهارمین مرکز استان به شبکه ریلی کشور، مُهر پایانی بر این طرح قدیمی زده شد.

مسیر ریلی همدان - سنندج نزدیک به 151 کیلومتر (با احتساب خطوط ایستگاهی 177 کیلومتر)، با پیش‌بینی هفت ایستگاه در طول مسیر است که از ایستگاه راه‌آهن همدان آغاز می‌شود و پس از عبور از حوالی شهرهای بهار، لاله‌جین و قروه به ایستگاه سنندج می‌رسد.

با توجه به ویژگی‌های خاص صنعت ریلی، بهره‌برداری از این طرح ضمن ایجاد اشتغال مستقیم، باعث تسهیل جابه‌جایی مسافر و بار از غرب به مرکز کشور، کاهش هزینه حمل بار، رونق گردشگری و در نتیجه افزایش فرصت‌های شغلی در استان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha