راهپیمایی ۱۳ آبان عرصه دفاع از مردم مظلوم غزه باشد
کد خبر: 4179389
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۱
امام‌ جمعه شهرکرد:

راهپیمایی ۱۳ آبان عرصه دفاع از مردم مظلوم غزه باشد

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر ضرورت دفاع از مردم مظلوم غزه گفت: باید شر استکبار را از سر مردم غزه کم کنیم که لازمه این امر، عنایت و حمایت جدی بیش از پیش مردم است که از جمله در یوم‌الله ۱۳ آبان باید حضور بسیار جدی داشته باشیم تا دینمان را به این مظلومان ادا کنیم زیرا چشم امید آنان به ایران اسلامی است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری روز گذشته، ۱۰ آبان‌ماه در جلسه ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان با اشاره به اینکه این مناسبت از ابعاد مختلف بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: این مراسم می‌بایست نمود جدی در کشور داشته باشد و آنان که باید حضور مردم را در عرصه ببینند و درک کنند، باید در این روز حضور مردم را با کار گسترده تبلیغی و رسانه‌ای، اجتماعی، سیاسی، فردی و جمعی و دستگاهی این ستاد مشاهده کنند. 

وی با ذکر اینکه محتوای مهم ۱۳ آبان نیازمند یک عرصه تبیینی نیز است، ادامه داد: ۱۳ آبان چند مناسبت قابل توجه دارد و روز تسخیر لانه جاسوسی است که حتماً باید به‌خوبی تبیین شود و اجازه ندهیم دچار تحریف شود. سفارت آمریکا جاسوس‌خانه بود و جز جاسوسی، تخریب و خرابکاری کار دیگری نداشت و حضوری معاندانه در ایران اسلامی داشت.

نکونام بیان کرد: در آن دوران آمریکا از ایران رانده شده بود، لذا روابطی هم برقرار نبود و سفارت این کشور نیز جایی در کشور نداشت آن هم سفارتی که در مقام تقویت روابط نبود بلکه دائماً در مقام انتقام از فرار شاه و بیرون راندن آمریکا و انتقام از مردم و انقلاب بود لذا یک مرکز تمام‌عیار فساد و توطئه علیه ملت محسوب می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان جوانان برآمده از ملت هستند، گفت: آنان حق داشتند که به خود اجازه ندهند شاهد این حجم جنایات باشند و ساکت بنشینند، لذا به‌صورت خودجوش به پا خاستند و لانه جاسوسی را تسخیر کردند که یک کار بسیار زیبا بود و مهم‌تر اینکه حضرت امام(ره) این کار دانشجویان را به‌عنوان یک کار انقلابی تأیید کردند.

تسخیر لانه جاسوسی باعث تحقیر آمریکا شد

نکونام با تصریح اینکه آمریکا در جریان تسخیر لانه جاسوسی تحقیر شد، توضیح داد: این حرکت دانشجویان پیرو خط امام(ره) و تأیید از سوی ایشان باعث تحقیر استکبار شد؛ آمریکایی‌ها وقتی نتوانستند جاسوس‌های خود را از هیچ راهی آزاد کنند، خواستند با قلدری و از طریق زور وارد شوند و افراد خود را آزاد کنند که در ماجرای طوفان طبس گرفتار و زمین‌گیر شدند، طوفانی که به تعبیر حضرت امام(ره) لشگر خدا بود که آمد و به جان آنان افتاد و تمام نقشه‌ها را بر باد داد.

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه بزرگداشت ۱۳ آبان با نام روز ملی مبارزه با استکبار با حضور مردم بسیار اهمیت دارد، افزود: برپایی این مراسم باعث می‌شود که مردم فراموش نکنند استکبار چه کسی بود و آمریکا تا امروز با ایران چه کرده و چقدر ظلم و سنگ‌اندازی داشته است. آمریکا سردار سلیمانی را در یک کشور بیگانه به شهادت رساند و همواره از کشورهای همسو حمایت می‌کند، داعش را با هدف نابودی ایران شکل داد و به جان کشورها انداخت، اما به فضل الهی موفق نشد.

نکونام بیان کرد: آمریکا هر چقدر توانسته جنایت کرده است و چهره آن باید بهعنوان یک کشور جانی و مستکبر به همگان معرفی شود. امروز نیز آمریکا نه پشت سر بلکه جلودار رژيم جنایتکار صهیونیستی است و حتی حمله زمینی به غزه نیز با فرماندهی آمریکا انجام می‌شود و بمب‌هایی که در غزه فرود می‌آید ساخت این کشور هستند، لذا غزه درواقع در حال جنگ تمام‌عیار با آمریکا است و این یکی از چهره‌های خبیث آمریکاست که دنیا باید بشناسد.

آمریکا جلودار جنایات رژیم صهیونیستی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری برپایی پررنگ و باشکوه ۱۳ آبان امسال را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روز ملی مبارزه با محور شرارت‌ها باید بسیار پرشکوه برگزار و زمینه حضور جدی مردم فراهم شود تا جهان بداند که ایران اسلامی آمریکا را می‌شناسد و چهره خبیث آن را معرفی می‌کند. 

نکونام با اشاره به جنایات جاری در غزه که نمی‌توان تعبیری برای آن یافت، تأکید کرد: این جنایات وحشیانه، بیرحمانه و ظالمانه در غزه اتفاق می‌افتد و ملت مظلوم و بی‌پناه آماج حملات یک رژیم تشنه خون قرار گرفته است، رژيم صهيونيستی اگر تشنه جنگ است باید با طرف مقابل خود یعنی حماس و جهاد اسلامی و نیروهای مبارز بجنگد نه آنکه به جان مردم غیرنظامی در منازل مسکونی و بيمارستان‌ها بیفتد.

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس دستش بسته است و نمی‌تواند مقابله کند، گفت: آنان در حمله زمینی به غزه که به فرماندهی آمریکا انجام شد، خسارت و تلفات دادند و ناچار به عقب‌نشینی شدند و بعد از این هم همین است. صهیونیست‌ها و آمریکا هیچ راهی ندارند زیرا حماس قدرتمند و مقتدر شده و نیروهای مقاومت غزه و مردم آن به فضل الهی واقعا مقاوم هستند و با اینهمه تلفات خم به ابرو نمی‌آورند و پشت نیروهای مقاومت ایستاده‌اند.

نکونام با تأکید بر ضرورت دفاع از مردم مظلوم غزه، بیان کرد: باید شر استکبار را از سر مردم غزه کم کنیم که لازمه این امر، عنایت و حمایت جدی بیش از پیش مردم است که از جمله در یوم‌الله ۱۳ آبان باید حضور بسیار جدی داشته باشیم تا دینمان را به این مظلومان ادا کنیم زیرا چشم امید آنان به ایران اسلامی است. 

انتهای پیام
captcha