حوزه عمرانی، اولویت شهرداری کرمان در سالگرد شهید سلیمانی است
کد خبر: 4178849
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲

حوزه عمرانی، اولویت شهرداری کرمان در سالگرد شهید سلیمانی است

شهردار کرمان با بیان اینکه اقدامات شهرداری در ایام سالگرد اقداماتی ماندگار است، گفت: حوزه عمرانی اولویت اصلی شهرداری در سالگرد شهید است و علاوه بر برنامه‌های مناسبتی که در مراسم سالگرد از سوی شهرداری اجرا می‌شود، اقدامات عمرانی را پیگیری می‌کنیم.

سعید شعرباف شهردار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سعید شعرباف، شهردار کرمان عصر امروز، هشتم ‌آبان‌ماه در نشست خبری به تشریح اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف پرداخت و در پاسخ به سؤالی پیرامون وضعیت تملک املاک اطراف قلعه دختر و قلعه اردشیر کرمان، گفت: وضعیت تملک با حفظ حریم میراثی مشخص شد. در قلعه دختر حدود ۴۰ پلاک برای تملک وجود داشت که طی سه ماه گذشته تمام تملک با هزینه شهرداری انجام شده است. در حوزه قلعه اردشیر نیز بیش از ۱۷۰ پلاک وجود دارد که تملک آن به‌صورت پهنه‌ای آغاز شده است. همچنین انتقال دکل‌های صدا و سیما نیز از این قلاع توسط شهرداری به‌زودی انجام می‌شود.

وی در خصوص فضای سبز شهر کرمان اظهار کرد: سرانه فضای سبز کرمان ۱۱.۸ متر مربع است که باید به ۱۵ مترمربع برسد. البته این فضا به شدت نامتقارن توزیع شده است. با تلاش صورت گرفته حدود ۲۰۰ هزار مترمربع پارک محله‌ای و منطقه‌ای ایجاد شده که مهمترین نکته آن توزیع این فضاهای سبز است و این پارک‌ها در مناطقی احداث شده که بیشترین مشکل فضای سبز را داشتند.

شهردار کرمان در ادامه به اقدامات شهری پیرامون برگزاری سالگرد شهید سلیمانی پرداخت و افزود: اقدامات شهرداری کرمان در ایام سالگرد مانند ایجاد فضای تفریحی، نورپردازی، آسفالت و بهسازی معابر و... اقداماتی ماندگار است. امسال نیز ایجاد سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های پر جمعیت در حال انجام است.

وی حوزه عمرانی را اولویت اصلی شهرداری در سالگرد شهید سلیمانی دانست و تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های مناسبتی که در مراسم سالگرد از سوی شهرداری اجرا می‌شود، اقدامات عمرانی را پیگیری می‌کنیم و شهرداری تنها مجموعه‌ای است که امروز در گلزار شهدا برای مراسم سالگرد شهید سلیمانی در حال کار است.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی، معاون فرهنگی، اجتماعی ورزشی و گردشگری شهرداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه فرهنگسرای کوثر به فرهنگسرای ویژه بانوان تبدیل شده است، اظهار کرد: حمایت از ورزش محله‌ای، تلاش برای احیا و حفظ ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، آغاز ثبت تاریخ شفاهی کرمان، احیای اماکن تاریخی کرمان، استقرار دبیرخانه جشنواره ملی نان در کرمان و... از جمله اقدامات انجام شده در این دوره است.

انتهای پیام
captcha