جامعه قرآنی تبیین‌کننده آیات جهاد و مقاومت باشند + صوت
کد خبر: 4178650
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
رحیم قربانی:

جامعه قرآنی تبیین‌کننده آیات جهاد و مقاومت باشند + صوت

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران با بیان اینکه جامعه قرآنی با توجه به انس و الفتی که با قرآن دارند، باید منششان حمایت از مظلوم و جزء اولین کسانی باشند که در مقابل ظلم واکنش نشان می‌دهند، گفت: جامعه قرآنی بایستی آیات الهی جهاد، ایثار و مقاومت را برای عموم مردم به عنوان گروه مرجعی که مردم به آنها اعتماد دارند، تبیین کنند.

رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران

رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت عملیات طوفان‌الاقصی علیه صهیونیست‌ها از منظر قرآن و اقدامات ددمنشانه این رژیم علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: همواره براساس آیات قرآن بخشی از قوم یهود که صهیونیست نامیده می‌شوند، عنوان شده است که در زمین ظلم و ستم کرده و می‌کنند. این قوم به خاطر گناهان مختلفی که از زمان پیامبران انجام داده‌اند و در یک روز جان ۷۰ پیامبر را به فجیع‌ترین نوع ممکن گرفتند و آن گوساله سامری در گوشت، خون و قلب آن‌ها جاری است، آواره شده‌اند و به همین جهت از این قوم همچنان ظلم و ستمی که نیاکانشان داشته‌اند، شاهدیم.

وی با اشاره به اینکه ظلم صهیونیست‌ها به همان شکل گذشته آن‌ها ادامه پیدا کرده است بیان کرد: آن زمان پیامبران، کودکان و زنان مظلوم را می‌کشتند و امروز این جنایات ادامه پیدا کرده و همچنان در آن مسیر حرکت می‌کنند. اما بر اساس وعده الهی این قوم به دست مؤمنین واقعی قطعا شکست می‌خورند و همچنان که بر اساس آیات قرآن داریم که این‌ها مهر ذلت بر پیشانیشان زده شده است، امروز هم این را می‌بینیم که سالیان سال است آواره هستند و قطعا به دست محور مقاومت شکست دیگری خواهند خورد و آواره‌تر خواهند شد.

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران، تصریح کرد: انتقام ظلم و ستم‌هایی که از سوی صهیونیست مدت‌ها شاهد آن‌ها هستیم و کودک‌کشی‌هایی که در جهان و دنیای امروز بی‌سابقه بوده است، قطعا گرفته خواهد شد و به زودی  خون مظلومان دامن این ظالمان را خواهد گرفت، چراکه خدای متعال در قرآن می‌فرماید: «سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»؛ کسانی که ظلم کرده‌اند، قطعاً نابود خواهند شد.

قربانی با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها سردمدار ظلم، کودک‌کشی و ستم در جهان هستند، افزود: با جنایات اخیری که در بمب‌باران بیمارستان غزه داشتند و قبل از این هم پایبند به هیچ قاعده و قانون بین‌المللی نبودند، در این اقدام اخیر چهره واقعی خودشان را به عیان نشان دادند. امیدواریم هرچه زودتر شاهد اتحاد جهان مسلمین و اتحاد محور مقاومت در راستای نابودی اسرائیل باشیم.

وی درباره نقش جامعه قرآنی در تحقق این حرکت گفت: جامعه قرآنی با توجه به انس و الفتی که با قرآن و عمل به آن دارد، بایستی منششان حمایت از مظلوم و جزء اولین کسانی باشند که در مقابل ظلم واکنش نشان می‌دهند. بر همین اساس بایستی آیات الهی جهاد، ایثار و مقاومت را برای عموم مردم به عنوان گروه مرجعی که مردم به آن‌ها اعتماد دارند تبیین کنند.

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تصریح کرد: از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اصول قرآنی ایثار، مقاومت، شهادت، همدلی، کمک‌رسانی و دفاع از مظلوم است که جامعه قرآنی بایستی سخن و منش خود را براساس آیات حق آراسته کرده و در راستای تبیین این موضوعات در جامعه چه در داخل و چه در خارج تلاش کنند.

کد


وهاب خدابخشی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha