کنگره ملی «۸۸۰ شهید غریب اسارت» برگزار می‌شود
کد خبر: 4178627
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰

کنگره ملی «۸۸۰ شهید غریب اسارت» برگزار می‌شود

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت از شناسایی ۸۸۰ شهید غریب اسارت در کشور خبر داد و گفت: کنگره ملی با نام این شهدا تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.

محمد جواد زمردیان، دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت کشور

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدجواد زمردیان، دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت کشور، عصر روز گذشته، 7 آبان در همایش تجلیل از فرزندان شاهد و ایثارگر که در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد، ضرورت توجه به سیره و سبک زیستی شهدا را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز به برکت وجود امامین انقلاب و خون پاک شهدا در جهان سرافراز هستیم و اجازه تعرض به میهن را به دشمن نداده و نخواهیم داد.

وی از برگزاری کنگره ملی شهدای غریب‌ اسارت در تیر ماه 1403 خبر داد و افزود: تاکنون 880 شهید غریب‌ اسارت در کشور شناسایی شده است که از این تعداد 639 شهید دارای مشخصاتی همچون نام و اطلاعاتی همچون محل تولد، اردوگاه و ... هستند. برای شناسایی شهدا 18 سفر در چهار ماه گذشته انجام شده است.

زمردیان با بیان این مطلب که از مجموع شهدای اعلامی 25 شهید به استان مرکزی تعلق دارد، اظهار کرد: 119 نام شهید از سوی یکی از رزمندگان نیروی زمینی ارتش و فایل‌های صوتی از آزادگانی که با شهدا در ارتباط بودند به کنگره شهدا ارسال شد. اطلاعات مربوط به شهدا از طریق اطلاعات هم‌رزمان، آزادگان، کمیته جست‌و‌جو مفقودین و صلیب‌ سرخ به دست آمده است.

وی بیان کرد: برای تبیین جایگاه شهدا باید از ظرفیت مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها به خوبی استفاده کرد. ما داشته‌های بسیار غنی در اختیار داریم که با وجود آن می‌توان زمینه پیشرفت هرچه بهتر و بیشتر نظام را رقم زد.

فرزندان شاهد چشم‌و‌چراغ کشور هستند

رضا ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، نیز در این همایش گفت: شما کودکان، نوجوانان و جوانان خانواده شهدا و ایثارگران چشم‌و‌چراغ کشور هستند و به واسطه شما نسل آینده می‌توان به اعتلای هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی در جهان امیدوار بود.

 وی با بیان اینکه تربیت نسلی انقلابی وظیفه همه مسئولان است و هریک به سهم خود در اعتلای آینده نظام نقش دارند، ادامه داد: امروز که دشمن مبانی اعتقادی، فکری و دینی نوجوان و جوان ما هدف گرفته است، باید آنان را با سیره و منش زندگی شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و ... آشنا کرد و برای انجام این مهم از ظرفیت‌های موجود همچون مدارس و مساجد نباید غافل شد.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از برگزیدگان قرآنی، علمی، تحقیقاتی و... فرزندان شاهد و ایثارگر اراک تجلیل به عمل آمد.  

انتهای پیام
captcha