حضور 2500 قرآن‌آموز در بخش حفظ «من قرآن را دوست دارم»
کد خبر: 4178529
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

حضور 2500 قرآن‌آموز در بخش حفظ «من قرآن را دوست دارم»

مرحله حفظ جزء سی‌ام قرآن پویش «من قرآن را دوست دارم» با مشارکت 2500 قرآن‌آموز از سراسر کشور و استقرار دبیرخانه آن در مؤسسه قرآنی «سرّ ابیها زینب کبری» در مشهد، به طور رسمی آغاز شده است.

پویش«من قرآن را دوست دارم»به گزارش ایکنا، پویش «من قرآن را دوست دارم» چند وقتی است که در مراحلی همچون روخوانی، روانخوانی، صحت نماز، تجوید و حفظ قرآن در حال پیگیری است و دستگاه‌ها و نهادهایی از جمله ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعب سازمان تبلیغات اسلامی و ... در این امر مشارکت دارند.

مسئولیت مرحله حفظ قرآن این پویش از سوی آستان قدس رضوی به مؤسسه قرآنی «سرّ ابیها زینب کبری» در مشهد مقدس، محول شده و دبیرخانه‌ای به این منظور در این مؤسسه تشکیل شده است.

زبیده بیگلری؛ مدیر مؤسسه قرآنی «سرّ ابیها زینب کبری» در این مورد گفت: حدوداً یک ماهی است که مسئولیت این مرحله از پویش «من قرآن را دوست دارم» به ما محول شده است که در این راستا با ایجاد دبیرخانه‌ای در این مؤسسه متشکل از سه عضو، کار را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در قالب این پویش، در بخش نخست برنامه‌ریزی برای حفظ جزء سی‌ام قرآن صورت گرفته است، گفت: درخواست برای شرکت در این مرحله از پویش، از سراسر کشور زیاد است و فعلاً با مشارکت 2500 قرآن‌آموز که صلاحیت و قابلیت آنها مورد تأیید کارشناسان قرار گرفته است، حفظ قرآن آغاز شده است.

بیگلری تصریح کرد: نزدیک به دو هزار نفر تقاضای جدید نیز برای شرکت در این بخش از پویش به دبیرخانه واصل شده است که در حال بررسی برای احراز شرایط هستیم و به موازات آن جلسات توجیهی مربیان برای نظارت بر قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در این پویش در حال پیگیری است که بیشتر آنها از مشهد و برخی دیگر هم از استان‌های دیگر انتخاب شده‌اند.

مدیر مؤسسه قرآنی «سرّ ابیها زینب کبری» ادامه داد: در این طرح برای حفظ جزء سی‌ام ویژه نوجوانان؛ پنج ماه، برای بزرگسالان؛ چهار ماه و برای برخی قرآن‌آموزان ویژه که از استعداد و وقت بیشتری برای حفظ قرآن برخوردارند، سه ماه در نظر گرفته شده است که به این منظور هفته‌ای سه‌ جلسه کلاسی که دو جلسه آن آنلاین و یک جلسه آن تلفنی خواهد بود در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آستان قدس رضوی به چه دلیل این مسئولیت را به عهده این مؤسسه قرار داده است، گفت: ما در این مؤسسه حفظ قرآن را به شکل تخصصی دنبال می‌کنیم. اساساً بیشترین تمرکز این مؤسسه برگزاری دوره‌های حفظ قرآن به شکل تلفنی است و این مؤسسه با 12 خط تلفنی که در اختیار دارد هم در پوشش این پویش و هم در برگزاری دوره‌های حفظ قرآن از جمله مؤسسات پُرکار قرآنی محسوب می‌شود.

بیگلری با اشاره به اینکه کلاس روخوانی، روانخوانی، تجوید و صوت و لحن نیز در این مؤسسه به شکل تلفنی در حال پیگیری است، گفت: تنها کلاس‌های حضوری ما مربوط به تثبیت حفظ قرآن است که قرآن‌آموزان به منظور رفع اشکال و برخی توصیه‌های مربیان به مؤسسه مراجعه می‌کنند.

وی تأکید کرد: روال کار به این شکل است که پس از ثبت درخواست متقاضی حفظ قرآن، با وی تماس گرفته شده و برحسب علاقه‌مندی خود قرآن‌آموز، تعداد جزء‌ها یا تعداد صفحاتی که قصد دارد آن را حفظ کند، مشخص شده و هفته‌ای دو یا سه روز، هر نوبت با اختصاص بیست دقیقه تماس تلفنی، آموزش و راهنمایی‌های لازم برای قرار گرفتن قرآن‌آموز در فرایند حفظ صورت می‌گیرد.

بیگلری با اشاره به اینکه پذیرش قرآن‌آموزان برای حفظ قرآن از سوی این مؤسسه از سن هفت سال به بالاست، در ادامه افزود: البته در ماه اول این تماس‌های تلفنی به شکل آزمایشی است تا کارشناسان، سطح‌بندی کرده و برآوردی از میزان توانایی فرد در حفظ قرآن را سنجش کنند که بر این اساس شاید اجزاء یا صفحات درخواستی آنها برای حفظ، کم یا زیاد شود یا حتی به تشخیص کارشناس، فردی، گنجایش ذهنی لازم برای حفظ را نداشته باشد که در این صورت به سمت رشته‌های دیگر برای انس با قرآن هدایت می‌شود.

وی در پایان گفت: برگزاری کلاس‌های حفظ تلفنی قرآن از سوی این مؤسسه که با استقبال خوبی هم روبرو شده است موجب می‌شود تا افرادی که امکان شرکت حضوری در کلاس را نداشته باشند اعم از اینکه شاغل باشند، خانه‌دار باشند و یا محصل و دانشجو، توفیق حفظ قرآن در حد توانایی خود را به دست آورند.

مؤسسه «سرّ ابیها زینب کبری» در مشهد مقدس، منطقه شهدا، خیابان آیت‌الله عبادی، کوچه عبادی 12 واقع شده است.

انتهای پیام
captcha