تاریخ آمریکا مملو از چپاول و غارتگری است
کد خبر: 4178270
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
امام‌ جمعه چهاربرج:

تاریخ آمریکا مملو از چپاول و غارتگری است

حجت‌الاسلام جلالی آمریکا را بزرگ‌ترین دزد بین‌المللی جهان نامید و گفت: تاریخ آمریکا مملو از چپاول و غارتگری بوده و این را با مطالعه تاریخ به‌خوبی می‌توان دریافت و به دیگران نیز انتقال داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی امام‌جمعه چهاربرجحجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌ جمعه چهاربرج در جلسه هماهنگی برنامه‌های 13 آبان ضمن تأکید بر حفظ اتحاد و همدلی در مقابل دشمنان نظام اسلام و انقلاب، گفت: استکبار جهانی نشان داده است که از اتحاد و همدلی نظام اسلامی در هراس به سر می‌برد‌.

جلالی اضافه کرد: باید اتحاد حاکم بر کشورمان را ضمن اینکه حفظ می‌کنیم برای تقویت آن تلاش هم بکنیم، چون توطئه‌های دشمنان را تنها در این صورت می‌توان خنثی کرد.

وی با اشاره به توطئه‌ها و فتنه‌های غربی‌ها در طول تاریخ علیه ملت بزرگ ایران اسلامی، گفت: غربی‌ها، غرب آسیا و خاورمیانه را قلب زمین و ایران رانقطه ثقل این قلب می‌نامند، به همین دلیل همیشه درصدد به چنگ آوردن خاورمیانه و یا به تعبیر درست آن غرب آسیا بودند و هنوز هم این تلاش مذبوحانه‌شان ادامه دارد.

امام‌ جمعه چهاربرج ضمن اشاره به توطئه‌ها، فتنه‌ها، خون‌ریزی‌ها، چپاول‌ها در منطقه، اضافه کرد: همه این اتفاقات شوم به دست غربی‌ها رقم می‌خورد، آمریکا همیشه با سر دادن شعارهای فریبنده مانند تأمین امنیت وارد کشورها می‌شود، ولی فقط ناامنی، ویرانی، خون‌ریزی‌ و آوارگی نصیب ملت‌ها می‌شود، چراکه سران این کشور به دنبال خدمت به ملت‌ها نیستند، بلکه به دنبال چپاول ذخایر و دارایی‌ها آنها هستند.

وی آمریکا را بزرگ‌ترین دزد بین‌المللی جهان نامید و گفت: تاریخ آمریکا مملو از چپاول و غارتگری بوده و این را با مطالعه تاریخ به‌خوبی می‌توان دریافت و به دیگران نیز انتقال داد.

امام‌ جمعه چهابرج با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن 13 آبان روز بسیج دانش‌آموزی قرار گرفته‌ایم بر لزوم برگزاری انواع برنامه فرهنگی، عقیدتی و تربیتی متناسب با این مناسبت تاکید کرد و گفت: نسل جوان و نوجوان ما باید بدانند ایران اسلامی چه رویدادها و روزگارانی را پشت‌سر گذاشته و به این نقطه رسیده است که عزت و اقتدار آن مثال‌زدنی است.

انتهای پیام
captcha