توافق بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تصویب در دور دوم سفر دولت به کردستان
کد خبر: 4177905
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

توافق بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تصویب در دور دوم سفر دولت به کردستان

استاندار کردستان گفت: میزان اعتبار توافق شده برای تصویب در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان به رقم ۱۴ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

آیین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برگزیده در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، سوم آبان در نشست شورای اداری و آیین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برگزیده در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی در سالن پیامبر اعظم(ص)، برگزار شد، گفت: رویکرد مردمی‌سازی در دولت سیزدهم برای ما که کارگزاران پیاده‌نظام، خادم و خدمتگذار مردم هستیم، افتخار آمیز است.

وی نقطه تمایز دولت سیزدهم در قیاس با سایر دولت‌ها در قبال شعارهایی که مطرح کردند را تحقق وعده برشمرد و افزود: شخص رئیس جمهور برای تحقق شعارها، سازوکار و ساختار مشخصی تعریف کرده‌ لذا مردمی‌سازی نیز نمود تحقق شعارها و اهتمام دولت نسبت به وعده‌های خویش است.

استاندار کردستان خطاب به مدیران و فرمانداران با تأکید بر عنایت ویژه نسبت به مشارکت و اعتماد به مردم به عنوان بالاترین سرمایه اجتماعی، اظهار کرد: نسبت به این رویکرد در استان مسئولیت‌پذیر باشید و به عنوان وظیفه اصلی به آن بنگرید.

وی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پیشرفت‌های حاصل شده و خروجی مثبت در بسیاری از زمینه‌ها در استان، نتیجه حمایت و همراهی مردم عزیز و فعالیت مستمر مدیران و دستگاهای اجرایی است، بنابراین انتظار داریم که دستگاه‌ها روی مستندسازی  اقدامات اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

زارعی‌کوشا با ابراز خرسندی از اینکه ارتباطات مردمی و سرکشی از خانواده‌های شهدا تبدیل به یک رویه شده است‌، تأکید کرد: باید با گره‌گشایی از کار مردم، دنبال خدمت‌رسانی باشیم.

وی با بیان اینکه در استان کردستان علاوه بر پروژه‌های نیمه تمام، مشکلات و گره‌های مزمنی احساس می‌شود که نیازمند زمان، انگیزه و انرژی مضاعف است، افزود: یکی از این مشکلات پرونده بلاتکلیف ۲۳ ساله زمین‌های شهرک وحدت سنندج بود که خوشبختانه با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری مشکل قریب به ۲ هزار خانواده در مهرماه  بعد از ۱۶ ماه تلاش مستمر برطرف شد و به این سردرگمی خاتمه داد.

استاندار کردستان در ادامه از  پیگیری مستمر برای تعین تکلیف  مشکل اراضی هفت آسیاب که دغدغه یک هزار و ۲۰۰   خانواده سنندجی است خبر داد و بیان کرد: برای حل این مشکل با طراحی ویژه، تدابیر و  تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی در ادامه گفت: در طول ۲ سال گذشته بیش از ۲۷۰  کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت و بهسازی شده که عملکرد در این حوزه نسبت به دولت‌های گذشته قابل توجه و چشمگیر است.

زارعی‌کوشا از سفر رئیس جمهور به کردستان در هفته‌آینده خبر داد و افزود: با افتخار اکنون هشتمین استان در میزبانی دومین سفر ریاست جمهوری هستیم.

وی با تأکید بر اینکه کردستان نسبت به سرانه کشوری رتبه اول در جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری در دور اول را کسب کرده‌است، اظهار کرد: با نگاهی به تکمیل کلان پروژه‌های استان طی یک سال اخیر، عنایت ویژه دولت به استان مشهود است.

استاندار کردستان تأکید کرد: به هیچ وجه پروژه‌های نیمه تمام و ناقص را افتتاح نخواهیم کرد و به مردم شریف کردستان که لیاقت بیشتر از این‌ها را دارند وعده‌های واهی نمی‌دهیم.

وی در ادامه افزود:  با سیاست‌گذاری ویژه در اولویت بندی تخصیص اعتبارات، کلان پروژه‌های استان از جمله راه آهن سنندج- همدان، فرودگاه سقز و پروژه‌های آبی و دیگر پروژه‌ها در جریان این سفر مبارک، افتتاح خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به بازگشایی بازارچه سیف در سقز به دستور رئیس جمهور بزودی گفت: تا امروز ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای مصوبات دور دوم سفر توافق شده‌است و امیدواریم ظرف این یک هفته تا ورود رئیس جمهور این میزان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مردم کردستان به مهمان نوازی مشهورند، یادآورشد: از این میراث ناملموس کُردهای در مهمان‌نوازی و ارادت مردم این دیار به سادات در استقبال از ریاست جمهوری بهره‌مند خواهیم شد و از همه دستگاه‌ها خواستاریم با هماهنگی کامل برای تسهیل حضور و میزبانی مردم عزیز پای کار باشند.

انتهای پیام
captcha