کشور باید در همه حوزه‌ها به بازدارندگی برسد
کد خبر: 4177780
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
امام جمعه کرمان:

کشور باید در همه حوزه‌ها به بازدارندگی برسد

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی وجود امکانات و زیرساخت برای موضوع پدافند غیرعامل را ضروری دانست و گفت: همانگونه که امروز کشور از نظر نظامی در یک بازدارندگی قوی قرار دارد باید در همه حوزه‌ها به بازدارندگی برسیم تا دشمن جرئت طراحی عملیات علیه کشور را نداشته باشد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، سوم آبان‌ماه در دیدار با دبیران پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان با بیان اینکه بشر در طول زندگی خود با سه جبهه مواجه است، گفت: انسان با توجه به اراده و انگیزه، همت و برنامه‌ریزی می‌تواند در این جبهه‌ها پیروز شده و یا شکست بخورد.

وی طبیعت، دشمن بیرونی با برنامه و جبهه داخلی(نفس انسان) را سه جبهه مواجه انسان برشمرد و افزود: پدافند غیرعامل در دو جبهه اول و با یک نگاه جدید در جبهه سوم نیز جایگاه دارد. زمانی که انسان در زندگی با دو جبهه وسیع و قدرتمند مبارزه با طبیعت و همچنین دشمن، مواجه است باید برنامه‌ریزی، دانش‌ لازم و اراده داشته باشد.

امام جمعه کرمان وجود امکانات و زیرساخت برای موضوع پدافند غیرعامل را ضروری دانست و تصریح کرد: حوزه مبارزه با دشمن بسیار وسیع است. در گذشته جنگ‌ها به‌صورت هوایی، زمینی و دریایی بود اما امروز جنگ‌ها تغییر کرده و لذا متناسب با این تغییر، دفاع در حوزه‌های مختلفی که هدف هجمه قرار می‌گیرند نیز باید قوی، با انگیزه و همراه با دانش و امکانات لازم باشد و هر کدام از آنها کم باشد پدافند غیرعامل ضعیف است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با تأکید بر به روز‌رسانی ابزارهای پدافند و لزوم همفکری و تعامل دستگاه‌ها در این حوزه، اظهار کرد: همانگونه که امروز کشور از نظر نظامی در یک بازدارندگی قوی قرار دارد باید در همه حوزه‌ها به بازدارندگی برسیم تا دشمن جرئت طراحی عملیات علیه کشور را نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha