زنگ پدافند غیرعامل در مدارس کرمان نواخته شد
کد خبر: 4177745
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

زنگ پدافند غیرعامل در مدارس کرمان نواخته شد

زنگ پدافند غیرعامل با شعار «ایران پایدار به وسعت ایمان و به بلندای امید» در مدارس استان نواخته و نمایشگاه پدافند غیرعامل (مدرسه آماده) در کرمان افتتاح شد.

نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، زنگ پدافند غیرعامل، با شعار «ایران پایدار به وسعت ایمان و به بلندای امید» امروز سوم آبان‌ماه در مدارس استان کرمان نواخته شد. آیین نمادین نواختن این زنگ با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان و جمعی از دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه فاطمه عطار‌نژاد ناحیه یک کرمان برگزار و نمایشگاه پدافند غیرعامل (مدرسه آماده) افتتاح شد.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان در این آیین آموزش‌وپرورش را اساس فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم پدافند غیرعامل در جامعه دانست و گفت: فرهنگ پدافند غیرعامل باید نهادینه شود لذا توجه جدی به مباحث مربوط به آن در راستای جلوگیری از خطرات و مشکلات پیش‌رو ضروری است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در مدارس نقش آگاهی دهنده دارد و لازم است مباحث مربوط به فرهنگ‌سازی برای تمام دانش‌آموزان و معلمان مورد توجه قرار گیرد، افزود: پدافند غیرعامل یک نهاد هشدار دهنده و فرا دستگاهی است. دستورات این حوزه برای سالم‌سازی محیط زندگی است و باید به سمت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی همگانی حرکت کند.

رضایی با تأکید بر گفتمان‌سازی در سطح مدارس و بین دانش‌آموزان و معلمان در حوزه پدافندی، اظهار کرد: نیازمند سنجش سطح آگاهی و اشراف اطلاعاتی دانش‌آموزان در رابطه با مسائل پدافندی در قالب پژوهش هستیم. همچنین آموزش‌های لازم نیز باید به دانش‌آموزان ارائه شود زیرا انسان باید با آینده‌پژوهی و توانمند‌سازی خود در برابر مخاطرات غیرطبیعی یا انسانی آمادگی کامل داشته باشد.

انتهای پیام
captcha