آغاز ثبت‌نام آزمون کانون کارشناسان دادگستری در کرمان
کد خبر: 4177266
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

آغاز ثبت‌نام آزمون کانون کارشناسان دادگستری در کرمان

رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان از آغاز ثبت‌نام کانون کارشناسان خبر داد و گفت: ثبت‌نام در ۸۰ رشته انجام می‌شود و تا هفتم آبان ادامه دارد.

نشست خبری هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، غلام‌عباس پورسیدی، رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان امروز، اول آبان‌ماه در نشست خبری به‌ مناسبت روز کارشناس با بیان اینکه مجموعه کانون سابقه بسیاری دارد و به سال ۱۳۱۷ برمی‌گردد، گفت: لوگوی کانون رسالت این مجموعه را نشان می‌دهد که برای روشن شدن حقایق در خدمت دستگاه عدلیه است.

وی از آغاز ثبت‌نام کانون کارشناسان در ۸۰ رشته از اول تا هفتم آبان‌ماه خبر داد و در ادامه به اقدامات کانون اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی سامانه ۲۰۲۰، پرداخت الکترونیکی قبوض در سیستم قضایی، برگزاری مراسم اعطای پروانه به کارشناسان، آغاز احداث ساختمان جدید، برگزاری دوره‌های آموزشی و... از جمله اقدامات کانون در یک سال گذشته است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان با اشاره به کمبود کارشناس در رشته‌های امور ثبتی، جعل، خط و امضا، اظهار کرد: کارشناسان نقش مهمی در کشف حقایق و صدور رأی دارند.

محسن پورنامدار، دادستان انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه با ۱۲ دادیار در رشته‌های مختلف کارشناسی در حال انجام وظیفه و خدمت‌رسانی هستند، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۵۰۰ پرونده داشتیم که ۸۵ درصد آنها منع تعقیب، پنج درصد استرداد دعوا و اعلام رضایت شکایات و ۱۰ درصد منجر به صدور کیفرخواست شده است.

انتهای پیام
captcha