سواد رسانه‌ای سلاح مقابله با توطئه‌‌های دشمن در فضای مجازی است
کد خبر: 4176864
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

سواد رسانه‌ای سلاح مقابله با توطئه‌‌های دشمن در فضای مجازی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی با تأکید بر اینکه کسب سواد رسانه‌ای سلاح مقابله با توطئه‌‌های دشمن در فضای مجازی است، گفت: با توجه به اینکه در جنگ نرم و دسیسه‌های دشمن در فضای مجازی هستیم و دشمن از این فضا در پیشبرد اهداف خود بهره می‌گیرد لازم است تا با آمادگی لازم در این عرصه حضور داشته باشیم.

یونس علیپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی

یونس علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری رویداد استانی نوآوین اظهار کرد: این رویداد از ۲۶ تا ۲۸ مهرماه سال‌جاری در شهر چابکسر با حضور ۲۵۰ دانش‌آموز و نوجوان در ۴۰ گروه برگزار شد که پس از شرکت گروه‌ها در چهار کارگاه توانمندسازی با موضوعات تولید پادکست، تولید ویدیوکست و تدوین موبایلی، آثار تولیدی شرکت‌کنندگان مورد داوری قرار گرفت و گروه شهید جواد دوربین از بندر انزلی توانست رتبه اول را از آن خود کند.

وی افزود: با توجه به اینکه شاهد جنگ نرم و دسیسه‌های دشمن در فضای مجازی هستیم و دشمن از این فضا در پیشبرد اهداف خود بهره می‌گیرد لازم است تا با آمادگی لازم در این عرصه حضور داشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی گفت: از آنجا که شهید آوینی روایتگر جنگ بود و همین روایتگری‌ها مانع از فراموشی اقدامات ارزشمند ایثارگران و شهدا شده، نوجوانان و جوانان نیز با باید از این حیث آگاه باشند که دشمن امروز در بستر فضای مجازی با تولیدات خود تلاش دارد تا با روایت‌های غلط دستاوردهای میهن اسلامی ما را تحریف و اذهان را نسبت به واقعیت‌ها به سمت و سوی مورد دلخواه خود هدایت کند.

علیپور تأکید کرد: جوانان و نوجوانان باید با کسب دانش و آگاهی در عرصه فضای مجازی حضور داشته باشند و دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب کنند که کسب سواد رسانه‌ای لازمه این حضور است. در شهرستان‌ها هم تلاش می‌کنیم تا نوآوین را ادامه داده و با حضور نوجوانان، تیم‌های رسانه‌ای تشکیل و بتوانیم از توانمندی‌های آنها در این حوزه استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش والدین در حضور مؤثر و سازنده در عرصه فضای مجازی گفت: خانواده‌ها نیز می‌توانند در این عرصه مشارکت فعال داشته و به صورت دغدغه مند در این فضا حاضر شوند. یکی از نکاتی که والدین باید توجه داشته باشند علاوه‌بر هدایت و راهنمایی نوجوانان و فرزندانشان برای استفاده صحیح از فضای مجازی، همراهی و همسویی آنها با نهادهای آموزشی و فرهنگی است که در این زمینه فعالیت دارند.

علیپور تصریح کرد: کسب سواد رسانه‌ای برای همه اقشار جامعه لازم و ضروری است زیرا همانگونه که در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشور را به دشمن واگذار نکردیم در جنگ رسانه‌ای نیز نباید میدان را خالی کرده و در سایه اخبار کذب و نادرست میدان به دشمن واگذار کنیم.

ناهید ارنجی

انتهای پیام
captcha