عملیات «طوفان‌ الاقصی» ناپایداری ظلم را اثبات کرد
کد خبر: 4175869
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
رئیس دانشگاه شیراز:

عملیات «طوفان‌ الاقصی» ناپایداری ظلم را اثبات کرد

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به تأثیر عملیات «طوفان‌ الاقصی» در اذهان عمومی مردم دنیا گفت: تأثیری که این اتفاق در جبهه استکبار دارد، این است که آن‌ها می‌فهمند که ظلم و تجاوز و تعدی در حق دیگران بی پاسخ نمی‌ماند، حتی اگر چند دهه از آن بگذرد.

محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیرازمحمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تأثیرات روانی عملیات طوفان‌ الاقصی در اذهان عمومی مردم دنیا به خصوص جبهه استکبار گفت:‌ این عملیات یکی از جلوه‌های تحقق آیه 7 سوره محمد «...إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ؛ ...اگر خدا را يارى كنيد ياريتان مى‌‏كند و گامهايتان را استوار مى‌دارد» است که در منطقه فلسطین اشغالی در نتیجه تلاش و کوشش و مجاهدت گروهی از مسلمانان رخ داد و منجر به پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت شد.

وی با بیان اینکه ‌این اتفاق بزرگ و پیروزی بسیار درخشان را باید از مصادیق فضل و نصرت الهی در حق مسلمانان بدانیم، افزود: تأثیری که عملیات طوفان‌ الاقصی در اذهان عمومی مردم دنیا می‌گذارد این است که همه آزادی‌خواهان جهان می‌بینند که در سایه صبر، مقاومت، ایستادگی و پیروزی‌های بزرگ به دست می‌آید.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد:‌ تأثیری که این اتفاق در جبهه استکبار دارد، این است که آن‌ها می‌فهمند که ظلم و تجاوز و تعدی در حق دیگران بی‌پاسخ نمی‌ماند، حتی اگر چند دهه از آن بگذرد. قطعاً این اتفاق می‌تواند یک تزلزل و یک هراس در جبهه استکبار ایجاد کند و هم‌اکنون هم این اتفاق به یاری خداوند افتاده است.

برگ جدیدی در پرونده خط مقاومت

وی با اشاره به دستاورد طوفان‌ الاقصی برای تداوم خط مقاومت در نوار غزه، گفت: ایجاد امید، نشاط، انگیزه و رساندن اعضای جبهه مقاومت در سراسر عالم به این نقطه دستاوردی است که در سایه صبر و مقاومت و پایمردی می‌توان به پیروزی‌های بزرگ و ارزشمند دیگری نیز دست یافت. این اتفاق از جلوه‌های بسیار واضح پیروزی است آن هم با حداقل امکانات در مقابل دشمنی که بالاترین امکانات مادی و ظاهری را در اختیار دارد.

مؤذنی همچنین در پاسخ به اینکه بعد از عملیات طوفان‌ الاقصی که منجر به خسارات گسترده‌ای به رژیم صهیونیستی شد، آیا می‌توان گفت برگ جدیدی از پرونده فعالیت‌های جبهه مقاومت در منطقه رقم خورده است، افزود: قطعاً این اتفاق یک برگ برنده جدید در  اختیار جبهه مقاومت است چرا که بعد از 70 سال برای نخستین بار رزمندگان فلسطینی موفق شدند از سد پولادین دشمن عبور کنند و به پشت جبهه دشمن راه پیدا کنند و تعداد قابل توجهی از نظامیان رژیم صهیونیستی را به اسارت خود در بیاورند. این اتفاق در شرایطی که دشمن در اوج برخورداری از امکانات نظامی است، توسط رزمندگانی که با حداقل امکانات توانسته‌اند این اتفاق بزرگ را رقم بزنند، قطعاً یک دستاورد بسیار بزرگ و امیدبخش برای جبهه مقاومت است.

کشورهای اسلامی اتحاد خود را حول محور فلسطین حفظ کنند

رئیس دانشگاه شیراز به وظایف کشورهای اسلامی در این زمینه و تداوم و تقویت این جبهه به‌ویژه هم‌اکنون که نوار غزه در محاصره کامل رژیم صهیونیستی و تحریم‌های شدید غیرانسانی قرار دارد، اشاره کرد و گفت: وظیفه‌ای که کشورهای اسلامی در شرایط کنونی دارند، در مرحله اول رساندن کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم مظلوم غزه و شکستن محاصره غیرانسانی این منطقه است و در مرحله بعد اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی حول محور فلسطین است.

مؤذنی با تأکید بر اینکه باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های کشورهای اسلامی برای ریشه کردن این غده سرطانی در قلب جهان اسلام استفاده کرد، گفت: به طور طبیعی اسرائیل توسط جبهه استکبار در دهه‌های گذشته در قلب جهان اسلام بنا شده است لذا این رژیم غاصب در محاصره کشورهای اسلامی است و اگر این کشورها از ظرفیت خودشان استفاده کنند، شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha