زمینه برگزاری راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان در قم فراهم شود
کد خبر: 4175538
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹

زمینه برگزاری راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان در قم فراهم شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: سال قبل راهپیمایی ۱۳ آبان تاریخی و حماسی رقم خورد، امسال نیز باید بستر لازم برای حضور جوانان انقلابی، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه در کنار حرکت مردمی فراهم شود.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که امروز 23 مهرماه، در سالن جلسات اداره‌کل آموزش‌وپرورش قم برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته راهپیمایی ۱۳ آبان در قم، به لحاظ حجم شرکت کنندگان در کشور بی‌نظیر بود.

وی ادامه داد: پیامی که می‌خواهیم از راهپیمایی در قم، به جهان مخابره کنیم، تاثیرگذار است و نیاز دارد که با فکر و اندیشه و همفکری، اقدام بسیار مناسبی صورت گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم استفاده از ابتکار‌ها و خلاقیت‌های جوانان انقلابی را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از نکته‌هایی که در راهپیمایی سال قبل مورد قدردانی و توجه قرار گرفت این بود که مراسم ۱۳ آبان توسط دانش‌آموزان اداره می‌شد.

ذاکری اضافه کرد: مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم ۱۳ آبان در کشور منحصر به فرد بود، امیدواریم امسال نیز با یک تدبیر هوشمندانه، زمینه یک راهپیمایی باشکوه و الگوساز پدید آید.

وی بیان کرد: ما فتنه سال گذشته را پشت سرگذاشتیم، امسال دشمن برغم تلاشی که کرد، نتوانست حرکتی را ایجاد کند، اما دست‌بردار نیست و در این جنگ ترکیبی به‌ویژه جوانان و نوجوانان در معرض خطر هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به بمباران چند جانبه رسانه‌های صهیونیستی و جنگ شناختی که در جریان است گفت: برای ایجاد یک فضای مناسب جهت حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه و مقابله با تبلیغات سوء‌دشمن وظیفه سنگینی برعهده داریم؛ ما باید از هفته آینده سلسله برنامه‌هایی را آغاز کنیم که در مجموع این آمادگی را ایجاد کند و شاهد یک ۱۳ آبان به یادماندنی دیگری در قم باشیم.

مدارس ظرفیت بالایی برای تبیین استکبارستیزی دارند

حجت‌الاسلام محمد امینیان ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش قم نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌های ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به صورت رسمی از هشتم آبان‌ماه و روز بسیج دانش‌آموزی در مدارس استان آغاز خواهد شد گفت: در قم، منظم‌ترین تشکیلات را آموزش‌وپرورش با ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد، به همین علت می‌توانیم در مدارس بهترین فعالیت‌های تبیینی را برای شناخت هر چه بیشتر استکبار و توطئه‌های آن، داشته باشیم.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی ۲ هفته زودتر برگزار خواهد شد تا با استفاده از اعضای ۹ نفره این شورا، طرح جت یا جهاد تبیین را در دستورکار قرار دهیم.

امینیان ابراز کرد: هدف ما این است که برنامه‌های ۱۳ آبان را از یک هفته زودتر در داخل مدارس داشته باشیم و کار‌ها را به وسیله خود دانش‌آموزان پیش ببریم، اگر دانش آموزان را مستقیم وارد عرصه کنیم، شور و نشاط بیشتری را خواهیم داشت.

وی حضور مبلغان کودک و نوجوان در مدارس و جلسه‌های پاسخ‌گویی را مورد توجه قرار داد و گفت: این برنامه با هدف اقناع فکری دانش‌آموزان در مورد حوادثی است که در پیرامون ما در حال وقوع می‌باشد؛ هم چنین پویش‌های مختلفی نیز برای ایام ۱۳ آبان در نظر گرفته‌ایم.

دانش‌آموزان به سمت تولید محتوی استکبارستیزی سوق داده شوند

هادی بادینلو، معاون فرهنگی و هنری سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم نیز تولید محتوی را یکی از مهمترین فعالیت‌ها برای ۱۳ آبان عنوان کرد و بیان کرد: باید دانش‌آموزان را به سمت تولید محتوی در زمینه استکبارستیزی و دشمن‌ستیزی سوق دهیم، سخنان رهبر معظم انقلاب هم باید مبنای کار قرار بگیرد.

وی گفت: باید فیلم‌ها و محتوای زیادی که بیانگر شور حماسی موجود در مدارس و فضا‌های آموزشی است، در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شود، تا پاسخی به تبلیغات دشمن باشد.

انتهای پیام
captcha