آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت معرفی می‌شوند
کد خبر: 4175377
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
۲۵ مهر

آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت معرفی می‌شوند

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ضمن اعلام استقبال پُررنگ و چشم‌گیر ناشران بین‌المللی در سومین دوره دوسالانه آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت از برگزاری اختتامیه این رخداد در 25 مهر خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس؛ سردار علی‌محمد نائینی مشاور فرمانده سپاه پاسداران و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با تبریک حماسه بزرگ جبهه مقاومت در فلسطین و شکست مفتضحانه رژیم غاصب صهیونیستی، از برگزاری اختتامیه «جایزه سرلشكر پاسدار شهید حاج حسین همدانی» خبر داد و گفت: سومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا و همچنین نویسندگان و ناشران فعال در عرصه جبهه مقاومت و مدافعان حرم 25 مهر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره آثار منتشرشده بازه زمانی 1400 تا 1401 مورد داوری قرار گرفته است، اظهار کرد: با اعلام فراخوان در داخل کشور و همچنین در سطح بین‌الملل، 518 اثر به دبیرخانه ارسال شد و این آثار در 8 گروه شامل داستان و رمان، مستند و پژوهش، زندگی‌نامه و خاطرات خودنوشت، شعر و کودک و نوجوان، خاطرات و دو گروه جدید ویراستاری و بخش طراحی و گرافیک، توسط داوران مورد ارزیابی واقع شدند که در هر گروه‌ آثار برگزیده و آثار شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.

سردار نائینی با اشاره به اینکه تکریم خانواده معزز شهدا از بخش‌های مهم این دوسالانه است، تصریح کرد: در این مراسم قرار است از تعدادی از خانواده شهدای مدافعان حرم كه طی دو سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند، تجلیل به عمل آید.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه وجهه بین‌المللی این دوره از دوسالانه با توجه به پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی و آثاری كه جمع آوری شده است بسیار پررنگ‌تر و چشمگیرتر از دوره‌های قبل خواهد بود، گفت: در گروه بین‌الملل بیش از 200 عنوان كتاب به زبان‌های عربی، روسی، آذری، تركی استانبولی، اردو و كردی با محوریت مدافعان حرم و جبهه مقاومت جمع آوری شده است که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: در سومین دوره جایزه سرلشكر پاسدار شهید حاج حسین همدانی تلاش بر این بوده تا چهره‌های شاخص فعال در حوزه مدافعان حرم و جبهه مقاومت از سایر كشورها حضور داشته باشند. همچنین در مراسم اختتامیه سعی خواهیم كرد ارتباط تصویری با چهره‌های شاخص اعم از نویسندگان و ناشرن كشورهای خط مقدم جبهه مقاومت داشته باشیم.

سردار نائینی با بیان اینکه تولید آثار فاخر و تأثیرگذار در حوزه مدافعان حرم و جبهه مقاومت از اهداف اصلی دوسالانه شهید همدانی است، اظهار کرد: این دوسالانه نسبت به دو دوره گذشته از نظر کمی و کیفی مورد توجه بوده و امیدواریم این روند در دوره‌های آینده ادامه داشته و آثار بیشتر و بهتری در گروه‌های مختلف تولید شود.

انتهای پیام
captcha