طوفان‌ الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را درهم شکست
کد خبر: 4174730
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳

طوفان‌ الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را درهم شکست

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مهم‌ترین پیامد طوفان‌ الاقصی، درهم شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی است که حس شکست‌ناپذیری و تسلط این رژیم را بر منطقه از بین می‌برد.

طوفان‌الاقصیحجت‌الاسلام علیرضا شاه‌فضل، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره مشروعیت حمله فلسطین برای بازپس‌گیری اراضی اشغالی با اشاره به آیه ۳۹ سوره حج اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِير؛ به مسلمانانی که مورد قتل و غارت قرار گرفته‌اند، رخصت جنگ با دشمنان داده شد؛ زیرا آنها از دشمن سخت ستم کشیدند و همانا خدا بر یاری آنها قادر است.»

وی ادامه داد: طبق این آیه، اگر کسی مورد ظلم قرار گرفت و کشته شد، به کسانی که همراه و همکار او هستند، اذن داده شده که به دفاع برخیزند و خداوند هم به آنها یاری می‌رساند. آیه بعد مصداقاً به مسئله فلسطین مربوط می‌شود و می‌فرماید: «الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ... وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ؛ آن مؤمنانی که به ناحق از خانه‌هایشان آواره شدند و جرمی نداشتند... و هر که خدا را یاری کند، البته خدا او را یاری خواهد کرد که خدا را منتهای اقتدار و توانایی است.»

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: این آیه نیز به این مطلب اشاره می‌کند که کسانی که به ناحق از سرزمین خود اخراج شدند و هدفشان این بود که خداپرست شوند، خداوند بر کمک به آنها تأکید دارد که اگر یاری نرساند، دینشان آسیب می‌بیند؛ بنابراین این حمله نه تنها اشکال ندارد، بلکه از لحاظ شرعی واجب است.

وی در تحلیل ابعاد سیاسی، نظامی، فرهنگی و علمی طوفان‌ الاقصی گفت: مهم‌ترین اتفاق در این زمینه، درهم شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی است. زمانی که بزرگترین دستاورد آنان یعنی گنبد آهنین کارایی نداشت و به ناگاه پنج هزار موشک بر سرشان فرو بارید، حس شکست‌ناپذیری و تسلطی که بر منطقه داشتند، از بین رفت. از سویی، بسیاری از کشورهای دنیا به‌دلیل القای حس اقتدار اسرائیل و آمریکا همواره در مقابل آنان زانو می‌زدند و به دنبال برقراری تعامل بودند؛ اما اکنون این دومینوی ارتباطات قطع شده است و رژیم صهیونسیتی از لحاظ سیاسی به انزوا کشیده می‌شود.

شاه‌فضل اضافه کرد: اشغالگرانی که در منطقه غصب‌شده صهیونیستی زندگی می‌کنند، اگر خرد داشته باشند، می‌فهمند که آنجا دیگر برایشان محل امنی نیست؛ بنابراین شاهد کوچ گسترده آنان خواهیم بود و به این شکل، بخش زیادی از مناطق اشغالی به مردم فلسطین باز خواهد گشت. به لحاظ اقتصادی نیز این منطقه دیگر ارزش سرمایه‌گذاری نخواهد داشت و این آسیبی جدی برای اسرائیل خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین تحقیقات علمی دانشمندان در این سرزمین‌ها متوقف می‌شود. از طرفی هم روحیه جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، اردن، یمن و عراق تقویت خواهد شد و به این نتیجه می‌رسند که اگر توان خود را جمع کنند و قدرت ریسک‌پذیری‌شان را افزایش دهند، دشمن را شکست خواهند داد؛ پس تبعات این جنگ برای رژیم غاصب صهیونیستی بسیار فراتر از آن است که فکر می‌کنیم.

مسئول پیشین دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان راجع به نقش ایران در طوفان‌ الاقصی گفت: چند سال پیش مقام معظم رهبری فرمود: «غزه باید مسلح شود»؛ اما اکنون ایشان دخالت ایران را در طوفان‌ الاقصی رد می‌کند و می‌فرماید: «همه دنیای اسلام موظف است از فلسطینی‌ها حمایت کند و حمایت هم خواهد کرد؛ اما این کار، کار خود فلسطینی‌هاست و این حماسه گام بزرگی برای نجات فلسطین خواهد بود.» همین جمله هم باعث شده تا روحیه اسرائیلی‌ها بیشتر دچار آسیب شود؛ چون فهمیدند تمام لطماتی که تاکنون متحمل شده‌اند، فقط از جبهه مقاومت بوده و اگر ایران ورود کند، قطعاً خسارات جبران‌ناپذیرتری به آنها وارد می‌شود.

وی درباره پیوند زدن طوفان‌ الاقصی با پدیده ظهور در فضای مجازی تصریح کرد: ارتباط دادن پدیده‌های سیاسی و اجتماعی جهان با ظهور باید با احتیاط انجام شود. در مسجدالاقصی بارها جنگ اتفاق افتاده و ممکن است در آینده باز هم این حادثه تکرار شود؛ اما امیدبخشی در این زمینه وقتی با حصول نتایج مورد انتظار جامعه همراه نباشد، سبب سرخوردگی می‌شود؛ پس در این زمینه به دعا کردن بسنده کنیم و به دنبال مرتبط کردن این حوادث نباشیم.

شاه‌فضل تأکید کرد: امیدوارم جبهه مقاومت هم از روحیه مقاومتی که مردم ایران طی این سال‌ها داشته‌اند، برخوردار باشد. یک فرد وقتی چاهی حفر می‌کند، ممکن است بارها ضربات تکراری کلنگ را فرود آورد. یک ناظر با خود فکر می‌کند این همه ضربات تکراری چه سودی دارد؛ اما در نهایت نتیجه حاصل می‌شود. ملت ایران نیز ۴۵ سال است که همین‌گونه عمل می‌کند و در هر عرصه‌ای، شعار مرگ بر آمریکا، اسرائیل و انگلیس سر می‌دهد؛ بنابراین زمان آن است که سایرین از مقاومت ایران الگوگیری کنند.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha