امضای تفاهم‌نامه همکاری دارالقرآن و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان
کد خبر: 4174542
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

امضای تفاهم‌نامه همکاری دارالقرآن و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان استان خوزستان و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری دارالقرآن و سازمان جهاد کشاورزی خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان استان خوزستان و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

حجت الاسلام سعید حردانیان، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان در این باره گفت: این تفاهم‌نامه همکاری که امروز چهارشنبه 19 مهر منعقد شد، به منظور گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و جهت همکاری‌های آموزشی و تبلیغی_ترویجی به مدت ۵ سال به توافق رسید.

وی درباره موضوع تفاهم‌نامه گفت: برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم ضمن ضمن خدمت ویژه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و ادارات تابعه از جمله دوره‌های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، مشارکت در مسابقات قرآن کریم، برگزاری محافل انس با قرآن به صورت مشترک و تشویق کارکنان به برگزاری جلسات خانگی انس با قرآن موضوع این همکاری‌ها است.

 همچنین حجت‌الاسلام عبدالامیر رجب‌پور قاسمی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز درباره این تفاهم‌نامه گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه این است که بتوانیم فرهنگ قرآنی را در بین کارکنان سازمان جهاد کشاورزی توسعه دهیم. جامعه هدف ما در مرحله اول عزیزانی هستند که در سطح سازمان مشغول به کار هستند و در مرحله دوم خانواده‌های آنها است. این تفاهم‌نامه به منظور عمق بخشی معارف قرآنی در بین کارکنان و خانواده‎‌های آنان در راستای سیاست‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امضا شد. 

وی تمسک به قرآن را یکی از راهبردهای دین مبین اسلام دانست و درباره فعالیت‌های قرآنی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: فعالیت‌های قرآنی در سازمان مسبوق به سابقه است؛ تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن، برگزاری مسابقات قرآن در سه بخش، مسابقات قرآن ویژه عشایر و روستاییان، مسابقه ماهانه تدبر در قرآن و تقدیم هدایا به برگزیدگان از جمله این فعالیت‌ها هستند که توسط کانون قرآن و عترت ما دنبال می‌شود. 

رجب‌پور اظهار کرد: امیدوار هستیم با امضای این تفاهم نامه و حمایت دارالقرآن بتوانیم جلسات قرآنی را گسترش دهیم و فرهنگ تلاوت قرآن و ارتباط با قرآن را در بین خانواده‌‎ها افزایش دهیم و علاوه بر کارکنان که از برنامه‌های قرآنی سازمان برخوردار هستند، خانواده‌های آنها را نیز در این امر مهم سهیم کنیم، چراکه ما بر اساس بیانیه گام دوم وظیفه داریم جامعه پردازی را در دستور کار خود قرار دهیم. 

انتهای پیام
captcha