شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مهم‌ترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی است
کد خبر: 4174519
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان:

شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مهم‌ترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی است

وحید پاشایی شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را مهم‌ترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی دانست و گفت: جریان مقاومت اسلامی از منظر اطلاعاتی و نظامی قدرتمند شده و این موضوع تأثیر بسیار شگرفی در قدرت گرفتن و روحیه گرفتن کشورهای اسلامی دارد.

وحید پاشایی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سیناوحید پاشایی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: به نظر می‌رسد شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی، مهم‌ترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی است، چراکه این اتفاق طبیعتاً مستلزم برنامه‌ریزی‌های منسجم و طولانی‌مدت بوده و حاکی از یک برنامه‌ریزی آنی و کوتاه‌مدت نیست. این مسئله به معنای این است که رژیم صهیونیستی از منظر اطلاعاتی نتوانست از چنین عملیاتی مطلع شود تا بتواند از آن جلوگیری کند.

وی افزود: این شکست اطلاعاتی برای رژیمی که مدعی است قوی‌ترین سرویس جاسوسی دنیا را دارد و در همه جای نوار غزه و کرانه باختری عوامل جاسوسی خود را دارد، شکست بسیار بزرگی است. به نظر می‌رسد کار اطلاعاتی پیچیده‌ای توسط فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت اتفاق افتاد تا این عملیات رخ دهد. پس نشان می‌دهد جبهه مقاومت از منظر اطلاعاتی هم مسیر رو به رشدی را طی کرده است، در کنار آن می‌توانیم به مسئله نظامی اشاره کنیم. ما روز اول شاهد شلیک بیش از پنج تا هفت هزار موشک و راکت از طرف حماس بودیم، با وجود اینکه اسرائیل سامانه گنبد آهنین دارد و معتقد است که یکی از بازدارنده‌ترین سامانه‌هاست، این سامانه بسیار هوشمند بوده و حتی حاضر شده فناوری آن را با هزینه‌های گزافی در اختیار کشورهای متقاضی قرار دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: موارد ذکر شده نشان می‌دهد از منظر نظامی جریان جنبش حماس و جبهه مقاومت نیز رشد بسیار خوبی داشته است. با این عملیات متوجه شدیم جبهه مقاومت توانمندی بسیار زیادی دارد، به‌عنوان نمونه حزب‌الله در بسیاری از مواقع قدرت‌نمایی خاص خود را داشته است، اما جنبش حماس تاکنون این‌چنین قدرت‌نمایی نداشت و روی آن زیاد حساب باز نمی‌کردند‌.

وی ادامه داد: گرچه مقاومت جنبش حماس تاکنون ستودنی بود، اما این قدرت‌نمایی که موجب بهت و حیرت رژیم صهیونیستی شده و اعلام جنگ کرده، تاکنون چنین وضعیتی رخ نداده بود و این نشان از رشد نظامی جنبش حماس است. در حال حاضر بسیاری از کشورهای منطقه و کشورهای صاحب قدرت متوجه شدند که جریان مقاومت اسلامی از منظر اطلاعاتی و نظامی قدرتمند شده و این موضوع تأثیر بسیار شگرفی در قدرت و روحیه گرفتن کشورهای اسلامی دارد. بسیاری از کشورهای اسلامی شاید قلباً با فلسطین همراه بودند و دل خوشی از رژیم صهیونیستی نداشتند، اما از ترس هیمنه این رژیم حتی حاضر شده بودند تن به عادی‌سازی روابط با اسرائیل بدهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان بیان کرد: اتفاقات اخیر موجب شد موضع‌گیری آنها متفاوت باشد، به‌گونه‌ای که در طول این چند روز موضع‌گیری عربستان و امارات را داشتیم که قبلاً به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند، اما اکنون در کنار فلسطین قرار گرفتند و به حمایت از آن برخواسته‌اند. موضع‌گیری سایر کشورها و حمایت آنها از فلسطین نشان می‌دهد عملیات طوفان الاقصی تأثیر خود را گذاشته و موجب شده همگان به این موضوع واقف شوند که جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا در حال قدرت‌نمایی است، تصمیم‌گیر بوده و می‌تواند تصمیمات مهمی بگیرد.

پاشایی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی ادیان دنیا همچون یهودیان، مسیحیان و... متوجه شده‌اند که زندگی مسالمت‌آمیز بهترین راه‌حل برای زندگی است، افزود: بیش از ۷۰ تا ۸۰ سال است که از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد ولی هنوز هم کسی از فلسطینی‌ها با این جریان کنار نیامده، تا زمانی که این مسئله به‌صورت ریشه‌ای حل و فصل نشود به هیچ وجه اسرائیل موفق نخواهد بود و فلسطینی‌ها هم هیچ‌گاه ساکت نمی‌نشینند.

استاد گروه معارف دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: مسئله «غصب» مصداق بارز ظلم است، این سنت الهی و غیر قابل تقدیر و تغییر است که ظلم هیچ‌گاه پایدار نمی‌ماند و دیر یا زود نتیجه آن دامن‌گیر ظالم خواهد شد. رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود به این موضوع اشاره کردند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند، در این زمینه باید بگوییم روال اتفاقات گذشته در سال‌های اخیر نشان‌دهنده تضعیف اسرائیل است، روز به روز شاهد اعتراضات بیشتر مردمی هستیم که در سرزمین اشغالی زندگی می‌کنند، از طرفی شاهد قدرت‌نمایی بیشتر جبهه مقاومت هستیم، همین جبهه مقاومت و جنبش حماس نمی‌گذارند روز خوش برای اسرائیل رقم بخورد. این‌گونه است که سخن رهبری حتما محقق می‌شود، قطعا اسرائیل از بین رفتنی است و شاید صحبت ایشان صحبت حداکثری باشد که تا حداکثر ۲۵ سال آینده مدنظر رهبر بوده است و با این روند خیلی زودتر شاهد از بین رفتن اسرائیل خواهیم بود‌.

پاشایی تصریح کرد: جنگ سختی در پیش گرفته شده و ممکن است مسائل غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد، قطعاً مستکبران و هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی ساکت نمی‌نشینند و آنها نیز حمایت‌های خود را نشان می‌دهند‌ که البته جبهه مقاومت همه این موارد را پیش‌بینی کرده و با تمام این پیش‌بینی‌ها وارد یک جنگ تمام عیار شده است.

عاطفه ابرار پیراسته

انتهای پیام
captcha