عملیات «طوفان‌الاقصی» مقدمه‌ای برای افول اسرائیل است
کد خبر: 4174517
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
در گفت و گو با ایکنا بیان شد

عملیات «طوفان‌الاقصی» مقدمه‌ای برای افول اسرائیل است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع گلستان عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط جبهه مقاومت را مقدمه‌ای برای افول اسرائیل دانست و گفت: با حفظ اتحاد و انسجام درونی مردم فلسطین و پشتیبانی کشورهای اسلامی، این غده سرطانی 25 سال آینده را نخواهد دید.

عباسی معاون فرهنگی دانشگاه جامع گلستانمصیب عباسی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع گلستان، ضمن تبریک عملیات پر افتخار طوفان الاقصی در گفت‌ و گو با ایکنا از گلستان گفت: از سال 1918 میلادی الی 1948 میلادی انگلیس با به کارگیری تمام امکانات خود یهودیان را از کشورهای مختلف جذب و با انتقال آنان به سرزمین فلسطین، دولت غاصب اسرائیل را در 1948 میلادی تأسیس کرد، بدین امر موضوع فلسطین یکی از موضوعات بسیار مهم جهان اسلام به شمار رفته و اهمیت آن مضاعف شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع گلستان با اشاره به نوع موضع‌گیری کشورهای اسلامی نسبت به مسئله فلسطین و نحوه حل مسئله و مقابله با رژیم صهیونیستی از گذشته تا به امروز، بیان کرد: جنگ‌های مستقیم دهه 60 تا 70 علیه رژیم غاصب صهیونیسم به دلیل جمع بندی مشترک کشورهای اسلامی بوده که نتیجه مطلوب حاصل نشد اما طوفان الاقصی نشان داد شدت عملیات، مبارزه، نبرد مردم فلسطین با دولت غاصب اسرائیل از 1948 تا 2023 روزافزون بوده است.

این استاد دانشگاه با تأکید بر حمایت‌های صریح امام راحل(ره) از حقوق مردم فلسطین و وعده سرطانی دانستن نظام غاصب اسرائیل، ادامه داد: دفاع تمام قد و همه جانبه و مستمر از حقوق فلسطینیان در مجامع مختلف ملی و بین‌المللی، در روزگاری که مظلومیت ویژگی شاخص مردم فلسطین و اشغالگری، کودک‌کشی و نسل‌کشی شاخصه نظام صهیونیستی به شمار رفته، جمهوری اسلامی ایران به حکم قرآن و سنت رسول الله(ص) دفاع از مظلوم را یک رسالت و فریضه دینی برخود می‌داند.

عباسی با اشاره به تهاجم و تعارض توسط اسرائیل به فلسطین که در قلب جهان اسلام واقع شده، افزود: مبانی گفتمانی انقلاب اسلامی و اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی، دولت‌های نظام جمهوری اسلامی را مکلف کرده تا برای دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم به عنوان یکی از سیاست‌های خارجی همه کشورهای اسلامی را از لحاظ نظری و عملی علیه نظام صهیونیستی بسیج کند.

وی با اشاره به نقش مؤثر جمهوری اسلامی در افزایش روحیه مقاومت و مبارزه با استکبار، اظهار کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام «روزقدس»، بیانگر این مسئله است که اگر همه مسلمانان در تمام کشورهای اسلامی یک صدا فریاد حمایت از فلسطین سر دهند، سرمایه اجتماعی جهانی فلسطینینان افزون شده و این امر می‌تواند پشتوانه معنوی بسیار بزرگی برای رسیدن به حقوق حقه فلسطینیان قرارگیرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع گلستان عملیات طوفان الاقصی مستثنی از همه عملیات جنگی فلسطینیان دانست و افزود: برد جهانی، وسعت عملیات، ضربه سنگین از منظر مادی و معنوی بر پیکره نظام صهیونیستی و دستگیری و کشته‌شدن مقامات بسیار مهم از رده نظامی و امنیتی و به تعبیری عملیات غافلگیرانه در محدوده وسیع و گسترده نشان از قدرت روز افزون فلسطینیان است.

عباسی با تأکید بر روحیه مقاومت و مبارزه طلبی بالای فلسطینیان، بیان کرد: میدان‌داری حماس در عملیات طوفان الاقصی با وجود تلاش برای تفرقه‌انگیزی بین حماس و جهاد اسلامی و عزم نیروهای جهادی فلسطین نشانگر این است که بیشتر از آنکه کشورهای اسلامی یاریگری قوی در زمینه حمایت نظامی از فلسطینیان باشند، خود فلسطینیان در صفوف واحد در این عملیات شرکت داشتند.

وی تصریح کرد: با بررسی و نگاه تحلیل‌های رسانه‌های خارجی، تحلیل‌گرهای مختلف غربی، پویش حمایت از مردم درخشان فلسطین، هشتگ‌ها، ترندها و گزارش‌های خبری تیتر اول مطبوعات در گستره جهان خود دلیل بر اهمیت و اثرگذاری موضوع و نشان بارز از ناآرامی و بهم ریختگی درونی نظان صهیونیستی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حمایت همه جانبه و اتحاد درونی شرط لازم وکافی برای تحقق وعده مقام معظم رهبری که اسرائیل 25 سال آینده را نمی‌بیند، افزود: اگر مردم فلسطین اتحاد و انسجام درونیشان را حفظ کرده و کشورهای اسلامی پشتیبانی قوی و درجه یک و مستمر مالی، مادی و معنوی خود را از فلسینیان دریغ نکنند و فلسطینیان هم رویه سازش با این نظام کودکش را در پیش نگیرند، آینده از آن فلسطینیان خواهد بود.

عباسی حمایت همه جانبه و اتحاد درونی شرط لازم وکافی برای برچیدن نظام غاصب صهیونیستی دانست و گفت: حفظ اتحاد و انسجام درونی مردم فلسطین و پشتیبانی کشورهای اسلامی، این غده سرطانی 25 سال آینده را نخواهد دید. 

انتهای پیام
captcha