برتری مقاومت در برابر صلح ناعادلانه پیام «طوفان‌الاقصی» است
کد خبر: 4174243
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
در گفت‌و‌گو با ایکنا بیان شد

برتری مقاومت در برابر صلح ناعادلانه پیام «طوفان‌الاقصی» است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه جوانان غزه با این نگاه که مقاومت و مجاهدت تاوان و هزینه کمتری نسبت به عدم ایستادگی دارد دست به قیام در برابر اسرائیل زدند، گفت: برتری مقاومت در برابر صلح ناعادلانه پیام «طوفان‌ الاقصی» است.

حجت الاسلام جواد نجفی افشار، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های مرکزی

حجت‌الاسلام جواد نجفی‌افشار، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به اتفاقات اخیر در فلسطین گفت: عملیات «طوفان‌ الاقصی» نشان داد که مقاومت در برابر ظلم و جور می‌تواند منتج به خشکاندن ریشه‌های ظلم در جهان شود.

وی با بیان اینکه مقاومت، هزینه دارد و برای رسیدن به اهداف متعالی باید هزینه کرد، ادامه داد: مقاومت و عدم‌ مقاومت هر دو دارای هزینه‌هایی هستند که جوامع آن را پرداخت می‌کنند. عدم مقاومت کاری کرد که اسرائیل تمام فلسطین را تصاحب و فقط منطقه‌ای کوچک به نام غزه باقی ماند که از نظر جمعیت ظاهراً به تناسب مساحت پرجمعیت‌ترین منطقه محسوب می‌شود.

نجفی‌افشار بیان کرد: جوانان غزه با این نگاه که مقاومت و مجاهدت تاوان و هزینه کمتری نسبت به عدم ایستادگی دارد دست به قیام در برابر اسرائیل زدند و این قیام قطعاً ثمراتی کاملاً متفاوت با حالت صلحی که مدام در حال عقب‌نشینی باشند را به دنبال خواهد داشت. جهان غرب برای این رژیم غاصب سرمایه‌گذاری‌هایی کرده بود تا جهان اسلام را از درون دچار آسیب کند، اما این مقاومت شکل گرفته از سوی جوانان با عنایت خدا تمام معادلات آنان را برهم خواهد زد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اظهار کرد: وعده الهی است که یهود 2 بار طغیان می‌کند که اولین طغیان به سال‌های قبل از اسلام و به واقعه زمین‌گیر شدن یهودیان به دست بخت‌النصر بازمی‌گردد. وعده الهی است که اگر بار دوم طغیان کنند خدا امتی را بر آنان مسلط خواهد کرد (در کتب روایی این امت به ایرانیان نسبت داده شده است) که این امت شما را خانه به خانه دنبال کرده و شما را شکست خواهند داد. این اتفاق ظهور وعده خداوند متعال در برابر ظلم ظالمان جهان را محقق خواهد کرد و پیامش این است که مقاومت در برابر صلح ناعادلانه برتری دارد.  

وی بیان کرد: به لطف خدا و رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری بیداری اسلامی در جهان رقم خورده و به واسطه همین بیداری امت‌های اسلامی با مجاهدت جدید هم‌سو و هم‌راستا هستند، اما دولت‌ها و حکومت‌ها به دلیل ترس از امریکا و تردید در موفقیت و عدم‌موفقیت فلسطینی‌ها مجبورند بازی دوگانه‌ای را ایجاد کنند و به قول ضرب‌المثل ایرانی‌ها «نه سیخ بسوزد و نه کباب».

نجفی‌افشار در تکمیل سخنان خود گفت: عملاً وقتی این جریان بررسی می‌شود 4 روز قبل از این جریان رهبری به دولت‌های اسلامی که ماجرای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رقم می‌زدند، ایشان هشدار دادند که اسرائیل رفتنی است و شما روی اصل بدی سرمایه‌گذاری کردید و قمار می‌کنید. امت‌ها دلشان با فلسطین هستند و شادی آنان در کشورهای مختلف گواه براین ادعاست. اما دولت‌ها به جزء ایران و امثال یمن با احتیاط رفتار می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در پایان با اشاره به این مطلب که ایران امروز حامی فلسطین نشده و سابقه حمایتی ما به سال 42 بازمی‌گردد، اظهار کرد: با بصیرت‌افزایی و شفاف‌سازی حضرت امام(ره) در آن سال‌ها پرده از جنایات اسرائیل برداشته شد و امتی که به امام راحل علاقه داشتند، فلسطینی‌ها را نیز دوست داشته و از آنان حمایت کردند. وظیفه امروز ما همچون گذشته، حمایت در زمینه‌های مختلف است، کمااینکه رژیم اسرائیل نیز از سوی دوستان خود با تمام ابزار و منابع حمایت می‌شود.

انتهای پیام
captcha