1500 دانش‌آموز در اردوی جهادی خوی فعالیت کردند
کد خبر: 4174090
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

1500 دانش‌آموز در اردوی جهادی خوی فعالیت کردند

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: 1 هزار و 500 دانش‌آموز بسیجی با هدف خدمت به زلزله‌زدگان 12 تیر ماه امسال عازم خوی شدند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور مجتبی باستانبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، امروز 17 مهر در نشست هم‌اندیشی گروه‌جهادی که با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهداء آذربایجان غربی در سالن اجتماعات شهید برگزینی شهرداری خوی برگزار شد، گفت: این قرارگاه جهادی بسیج دانش آموزی ۱۲ تیر ماه سال جاری در خوی کار خود را آغاز کرد و در طول این اردو یک هزار و پانصد دانش آموز از مناطق مختلف کشور در قالب اردوی قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی بسیج در مناطق زلزله زده خوی حضور داشتند.

وی اهتمام برای مرمت و شاداب‌سازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان، کمک به مرمت و بهسازی مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و کمک به دیوارچینی، مشارکت در ساخت خانه برای نیازمندان و زلزله‌زده‌ها را از جمله خدماتی برشمرد، که در طول فعالیت این قرارگاه در شهرستان انجام شد.

باستان افزود: این دانش‌آموزان از ۲۰ استان کشور به کمک هم سن‌وسالان خود حضور یافتند؛ ایجاد قرارگاه به همت مردم و مسئولان آذربایجان غربی محقق شد و یک هزار دانش آموز برای بهسازی، مرمت و شاداب‌سازی ۳۰ مدرسه در منطقه حاضر شده و در کنار آن توانستند تعدادی از حسینیه‌ها و مساجد را نیز مرمت کنند.

وی ادامه داد: تحویل یک‌هزار کیسه سیمان و ۲ هزار بسته ایزوگام به مردم زلزله زده برای بازسازی منازل آنان نیز از موارد دیگری بود که به همت این گروه‌های جهادی محقق شد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه کمک به هم‌نوع نه‌تنها جزئی از فرهنگ ما است، بلکه توصیه دین مبین اسلام به شمار می‌رود، بنابراین همه برای اقدام در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنیم، به طوری که در این زمینه سن، موقعیت اجتماعی و پست سازمانی نیز کنار گذاشته می‌شود و همه به صورت یکدل و یکصدا فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha