از فارغ التحصیلی سالانه 1200 حافظ قرآن تا ساخت ده‌ها مسجد در غزه
کد خبر: 4172840
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
جنبش جهاد اسلامی دستاوردهای خود را برشمرد؛

از فارغ التحصیلی سالانه 1200 حافظ قرآن تا ساخت ده‌ها مسجد در غزه

جنبش جهاد اسلامی ضمن تشریح دستاوردهای دینی و قرآنی خود اعلام کرد که سالانه 1200 حافظ از مراکز حفظ قرآن این جنبش فارغ التحصیل می‌شوند و با ساخت ده‌ها مسجد به پرورش نسل قرآنی برای آزادی فلسطین اهتمام دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، ولید حلس، مسئول کمیته تبلیغات جنبش جهاد اسلامی به مناسبت سی و ششمین سالروز تأسیس این جنبش دستاوردهای دینی و قرآنی جنبش جهاد اسلامی را برشمرد و تأکید کرد که جهاد اسلامی محراب تبلیغ دین و رویارویی با دشمن را در هم آمیخت.

وی تأکید کرد: تأسیس جنبش جهاد اسلامی در ششم اکتبر 1987  نقطه عطفی در تاریخ فلسطین بود؛ جهاد اسلامی از روز نخست تأسیس، اسلام را خاستگاه خود قرار داد و خود را یک جنبش ملی اسلامی معرفی و بر اسلام به عنوان مرجعیت دینی تمرکز کرد و فلسطین را مرجعیت ملی و مقاومت را ابزار آزادسازی فلسطین قرار داد.

این مسئول جهاد اسلامی گفت: همه شهدای ششم اکتبر 1987 در مساجد فلسطین پرورش یافته و حافظ قرآن بودند و به خوبی معنای سوره اسراء را می‌دانستند.

مسئول کمیته تبلیغات جهاد اسلامی افزود: جنبش جهاد اسلامی برای بیدار کردن ملت در جهت ساختن پروژه تمدن اسلامی در مقابل پروژه صهیونیستی که سر نیزه پروژه غرب در منطقه است، به میدان آمد و از همین رو فلسطین کانون درگیری و قبله عاشقان جهاد و مقاومت است.

مسئول کمیته تبلیغات جهاد اسلامی ادامه داد: تفنگ ما به سمت دشمن است و هر تفنگی که قدس اشغالی را قبول نداشته باشد یا مشکوک است یا اجیر است و مزیت جهاد اسلامی این است که مأموریت تبلیغ، مقابله و جهاد با دشمن صهیونیستی را در هم آمیخت.

وی افزود، جهاد اسلامی معتقد است که مبارزه با دشمنان مثل نماز و نیایش با خد،ا عبادت است، همان طور که زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد: برای مبارزه می‌رویم، همان طور که برای نماز می‌رویم.

حلس با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های جنبش جهاد اسلامی نظارت بر مراکز حفظ قرآن است، گفت: سازمان علوم قرآنی و سازمان حفظ قرآن کریم غزه از جمله نهادهایی هستند که تحت نظارت جهاد اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 350 مرکز حفظ قرآن ویژه خواهران و برادران در نواز غزه تحت کنترل جهاد اسلامی است، گفت: هر ساله هشت تا 10 هزار قرآن آموز در این مراکز ثبت نام می‌کنند و در فصول تابستان هم بر این تعداد افزوده می‌شود.

هر ساله 1200 حافظ قرآن

حلس با اشاره به فارغ التحصیلی هزاران حافظ قرآن کریم طی سال‌های گذشته از مراکز وابسته به جنبش جهاد اسلامی در غزه گفت: در همین سال جاری تاکنون یک هزار و 200 خواهر و برادر از رده‌های مختلف سنی گواهی حفظ قرآن دریافت کرده‌اند.

وی برگزاری مراسم ختم قرآن در گردهمایی‌های یک روزه در مساجد غزه در ماه گذشته را جشن بزرگ قرآنی فلسطین توصیف کرد و گفت: جهاد اسلامی هم در این مراسم مشارکت فعالی دارد.

حلس همچنین به روش‌های قرائت و احکام تلاوت قرآن در جنبش جهاد اسلامی اشاره کرد و گفت: روایت حفص از عاصم، روایت ورش و روایت شعبه از روایت‌هایی است که در این نهاد به قرآن آموزان تدریس می‌شود و تاکنون صدها فارغ التحصیل داشته است.

وی با بیان اینکه جهاد اسلامی با وجود توان مالی اندک به وظیفه تبلیغی خود عمل می‌کند، گفت: جهاد اسلامی همچنین مرکزی به نام مجمع حافظان قرآن کریم در شهر غزه دارد که مختص کسانی است که برا تثبیت حفظیات خود از قرآن کریم در مراکز حفظ قرآن به آنجا مراجعه می‌کنند و بعد از گذراندن دوره‌ای از مجوز امام جماعت برای مساجد برخوردار می‌شوند.

وی گفت: ما همچنین در مجمع «آواهای شیرین» وظیفه کشف صداهای زیبای تلاوت قرآن را داریم و ده‌ها نفر از فارغ‌التحصیلان این مجمع مجوز امام جماعت برای اقامه نماز تراویح ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت‌ها را در مساجد دریافت می‌کنند.

فلسطین با نسل قرآنی آزاد می‌شود

حلس ضمن تقدیر از کادر کمیته تبلیغات جنبش جهاد اسلامی در عمل به وظیفه خود در قبال کتاب خدا گفت: ما معتقدیم که نسل قرآنی نسلی است که برای پیروزی بر دشمن می‌توان به آن تکیه کرد و این نشان می‌دهد که فلسطین جز با نسلی قرآنی آزاد نخواهد شد.

هراس اسرائیل از مساجد

وی درباره نقش مساجد در غزه گفت: جهاد اسلامی در سال‌های گذشته بیش از 36 مسجد را در نوار غزه بنا کرده است که این مساجد امروز محفل حفظ قرآن و برپایی سخنرانی‌ها و جلسات دینی و فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و غیره است.

حلس گفت: اهتمام جهاد اسلامی به مساجد از این جهت است که مساجد خاستگاه قیام را تشکیل می‌دهند و جنبش جهاد اسلامی نیز از همین مساجد پدیدار گشت و جوانان در این مساجد ایمان، آگاهی و انقلاب را فرا می‌گیرند.

وی همچنین از تصمیم جهاد اسلامی برای افتتاح چهار مسجد جدید در نوار غزه خبر داد و گفت: رژیم اشغالگر در آغاز هر تجاوز نظامی خود به غزه اول مساجد را هدف می‌گیرد و همچنین مانع رسیدن کمک‌های خیریه برای بازسازی مساجد تخریب شده از خارج فلسطین و همچنین مناطق اشغالی 1948 می‌شود، زیرا می‌داند که مساجد و پرورش نسل‌های جدید در آن، خطری برای این رژیم اشغالگر هستند.

وی در پایان از همه مسلمانان جهان خواست برای کمک به ملت فلسطین به پا خیزند چرا که مسئله فلسطین مسئله همه جهان اسلام  وآزادگان جهان است.

انتهای پیام
captcha