تحقق وحدت اسلامی در گرو حمایت از مقاومت فلسطین است + فیلم
کد خبر: 4172691
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲
نماینده جهاد اسلامی در گفت‌‌وگو با ایکنا:

تحقق وحدت اسلامی در گرو حمایت از مقاومت فلسطین است + فیلم

نماینده جهاد اسلامی، فلسطین را بخشی از قرآن و عقیده اسلامی توصیف و تأکید کرد: تحقق وحدت اسلامی در حمایت همه جانبه از مسئله فلسطین و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

رسمی ابو عيسی، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در گفت‌وگو با ایکنا در حاشیه سی و هفتمین اجلاس وحدت اسلامی، اتحاد امت اسلام را با مسئله فلسطین مرتبط خواند و گفت: همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند فلسطین، مسئله امت است و آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردند و سفارت رژیم صهیونیستی را در تهران برچیده و مکان آن را به فلسطین تحویل دادند تا در آنجا سفارت فلسطین دایر شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) تأکید داشتند که فلسطین مسئله اساسی برای امت اسلامی و راه وحدت امت اسلامی است بنابراین مهم‌ترین گام عملی برای دستیابی به وحدت پایبندی به مسئله فلسطین و قدس و حمایت مستمر از مقاومت فلسطین است و این چیزی است که انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی آن در ایران انجام داده است.

نماینده جهاد اسلامی گام عملی برای تحقق وحدت اسلامی را حمایت از مسئله فلسطین دانست به نحوی که هر حزب، گروه و کشوری حامی فلسطین باشد، زیرا فلسطین تنها چیزی است که می‌تواند امت اسلامی را متحد کند.

وی افزود: امت اسلامی بر سر مسائل زیادی اختلاف دارند، اما فلسطین مسئله اشتراکی همه کشورهای اسلامی است و مردم امت اسلامی همگی عاشق فلسطین هستند، زیرا فلسطین بخشی از عقیده امت است. فلسطین بخشی از قرآن امت است. هیچ مسلمانی نیست که سوره اسراء را نخوانده باشد که در آن آمده است «سبحان الذی اسرا بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی».

وی مسئله فلسطین را بخشی از عقیده اسلامی توصیف کرد و افزود: از همین رو مسئله فلسطین مهم‌ترین فاکتور برای دستیابی به وحدت اسلامی است صرف نظر از همه اختلاف‌ها و کشمکش‌هایی که بین مسلمانان وجود دارد، فلسطین ما را متحد و گرد هم می‌آورد. فلسطین قبله نخست مسلمانان است، زیرا بخشی از قرآن و عقیده ماست.

نماینده جهاد اسلامی تأکید کرد: سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در حال حاضر پیشرفت مقاومت در کرانه باختری را رهبری می‌کند و توانسته است در همه شهرها، روستاها و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی گردان‌هایی از رزمندگان مقاومت را تشکیل دهد که در رأس آن اردوگاه آوارگان جنین است گردان جنین نماد و نوک پیکان مقاومت در کرانه باختری است.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین گفت: امروز کرانه باختری به کابوسی برای رژیم اشغالگر مبدل شده است. رژیم صهیونیستی که یک رژیم دارای بمب هسته‌ای است در حال حاضر نیمی از ارتش خود را تنها در کرانه باختری به حال آماده‌باش درآورده و این نشانه فرسایش بی‌سابقه وضعیت امنیتی، اقتصادی و نظامی رژیم صهیونیستی است، همه این امور به لطف مقاومت در کرانه باختری حاصل شده است و همچنین به لطف متحدان و برادران و دوستان در همه جهان اسلام و در رأس آن جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با ناکام خواندن هر گونه تلاش دشمن برای سرکوب مقاومت در کرانه باختری گفت: تجربه نشان داده که مقاومت سیر صعودی مستمری دارد، مقاومت تمام‌شدنی نیست و حتی با نابودی رژیم صهیونیستی هم تعطیل نخواهد شد.

رسمی ابو عیسی افزود: واقعیت نشان می‌دهد که ما با یک گردان در جنین کارمان را شروع کردیم و امروز در هر شهر و روستا و اردوگاهی در کرانه باختری یک گردان از رزمندگان مقاومت تشکیل شده است ما با سلاح‌های سبک مقاومت را شروع کردیم زیرا بمب‌های دستی می‌تواند ادوات سنگین دشمن را هم منفجر کند. اما امروز مقاومت در حال پیشرفت و ارتقای روز افزون است و  ان شاء الله جز با نابودی رژیم صهیونیستی و بازگشت فلسطین به آغوش امت اسلامی هرگز متوقف نمی‌شود.

نماینده جهاد اسلامی با اشاره به روابط دیرینه مقاومت اسلامی فلسطین و مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد: از زمان تأسیس مقاومت لبنان این رابطه وجود داشته و رو به پیشرفت است. دو طرف با یکدیگر همکاری دارند و به تبادل تجربیات و اطلاعات مشغولند و ان شاء الله این روابط در بهترین وضعیت خود باقی خواهد ماند. مقاومت لبنان بخشی اساسی از نبرد با رژیم صهیونیستی است و مقاومت لبنان موفق به آزادسازی سرزمین و شکست رژیم صهیونیستی شده است و همچنان کابوسی برای رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی آن است.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین قدردان حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) است، گفت: ما با دشمنی مواجه هستیم که همه جهان استکبار غربی و در رأس آن ایالات متحده از آن حمایت می‌کند. این دولت ظالم و جنایتکاری است که مردم را در هر کجا به خاک و خون می‌کشد. رژیم صهیونیستی مورد حمایت غرب جنایتکار است از همین رو ملت فلسطین دوستان خود را می‌شناسد و از همین رو ممنون همه کسانی است که دست یاری به سمتشان دراز می‌کند که طبعاً جمهوری اسلامی از جمله آنهاست.

رسمی ابو عیسی درباره وضعیت فروپاشیده رژیم صهیونیستی از درون این رژیم می‌گوید: همان طور که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «تحسبهم جمیعا و قلوبهم شتی...» این رژیم از اول از جمع گروه‌های انسانی مختلفی تشکیل شد و از همین رو از ابتدا با اختلاف و دو دستگی مواجه است و روز‌به‌روز هم اوضاعش خراب‌تر می‌شود.

رژیم صهیونیستی در بحرانی‌ترین وضعیت

نماینده جهاد اسلامی گفت: در حال حاضر شاهد اختلاف‌ها بین تندروهای دینی و سکولارها و یهودیان شرقی و غربی و همچنین بین خود احزاب سیاسی در رژیم صهیونیستی هستیم؛ کشمکش‌هایی که در شدیدترین وضعیت خود قرار دارد و رژیم صهیونیستی در شرایطی که در این وضعیت بحرانی به سر می‌برد تلاش می‌کند از طریق تجاوز نظامی و جنگ‌ها، مشکلاتش را به بیرون صادر کند؛ اما این رژیم امروز قبل از هر جنگی هزار بار به آن فکر می‌کند زیرا می‌داند که تیر هر جنگی به سمت خودش کمانه می‌کند و جوانان مقاومت، این رژیم را موشک‌باران کرده و نتانیاهو و شهرک‌نشینان صهیونیست را وادار می‌کنند به پناهگاه‌هایشان بروند و از همین رو رژیم صهیونیستی بر خلاف قبل برای به راه انداختن هر جنگ تازه‌ای تردید دارد. ان شاء الله مقاومت ادامه دارد و جز با نابودی رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد شد.

وی درباره نقش جمهوری اسلامی ایران در تحقق وحدت اسلامی نیز گفت: این سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی است که در ایران برگزار می‌شود یعنی از زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید ایران همواره حامی وحدت اسلامی بوده و برگزاری چنین کنفرانس‌هایی یقیناً به تحقق وحدت اسلامی کمک می‌کند؛ بخصوص پس از دهه اخیر که جهان اسلام شاهد جنگ‌ها و کشمکش‌های طایفه‌ای، قومی و صهیونیستی و ریخته شدن خون‌های زیادی بوده است از همین رو ما به برپایی چنین کنفرانس‌هایی به منظور ایجاد همبستگی بین مسلمانان نیاز داریم تا ان شاء الله شاهد وحدت امت اسلامی باشیم.

رسمی ابوعیسی در بخش دیگری از سخنانش توافق ایران و عربستان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این توافق سیلی محکمی به سازشگران وارد کرد این توافق به کسانی که به دنبال تشکیل چیزی به نام عربی بودند سیلی زد کسانی که می‌خواستند ایران را به جای رژیم صهیونیستی دشمن بخوانند.

سازش عربستان با اسرائیل بعید است 

نماینده جهاد اسلامی افزود: این توافق همه چیز را روشن کرد. کشورهای منطقه باید با یکدیگر به توافق برسند و غریبه و دشمن در منطقه رژیم صهیونیستی و نه ایران است. امیدواریم که این توافق زیربنای اتحاد کشورهای اسلامی باشد  و از طریق این توافق معلوم شد که این رژیم صهیونیستی است که در منطقه غریبه است و باید منطقه را ترک کند؛ بنابراین این اجزای منطقه هستند که باید با یکدیگر عادی‌سازی کنند از همین رو این توافق اهمیت داشت و حتی رسانه‌های غربی را شوکه کرد؛ زیرا آنها در حال پیش‌بینی عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم جنایتکار صهیونیستی بودند، اما ناگهان خبر از عادی‌سازی روابط تهران و ریاض رسید. از همین رو ما در فلسطین بیشترین طرف خوشحال از این توافق هستیم و امیدواریم که این روند ادامه داشته و پایه‌گذار دوستی‌ها و پیشرفت‌های بیشتر برای جهان اسلام باشد.

وی عادی‌سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی را هم بعید خواند و گفت: حتی در این قضیه رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم نتانیاهو را دروغگو می‌خوانند و می‌گویند که او با محاسبات شخصی و در راستای دستیابی به دستاوردهای شخصی خود ادعا می‌کند که ریاض به دنبال عادی‌سازی است. بیش از چهار سال است که صهیونیست‌ها از تلاش ریاض برای سازش می‌گویند؛ اما این اتفاق رخ نمی‌دهد و ما در حال حاضر بر توافق ایران و عربستان سعودی تمرکز داریم.

رسمی اوعیسی همچنین ارتقای انجمن‌های کشورهای اسلامی به سطح تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی را نیز ضروری خواند و گفت: خوب است که کشورهای اسلامی هم نظیر اروپایی‌ها که تشکلی دارند، اتحادیه‌ای تشکیل دهند و این امر ممکن است زیرا توافق بین ایران و عربستان سعودی خود همه مشکلات را حل کرد و گام مهمی در مسیر حل شدن اختلافات و ایجاد وحدت اسلامی است.

گفت‌وگو: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha