گزارش ایکنا از اجلاس دو روزه مجلس خبرگان رهبری
کد خبر: 4171615
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰

گزارش ایکنا از اجلاس دو روزه مجلس خبرگان رهبری

دوازدهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از دو روز به کار خود پایان داد.

مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه دوازدهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز، چهارشنبه 5 مهرماه، در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار و بیانیه پایانی قرائت شد.
 
آیت‌الله احمد جنتی در اختتامیه این اجلاس با قدردانی از حضور اعضای مجلس خبرگان رهبری، گفت: این اجلاس منحصر به فرد که اعضایش مجتهد هستند نقطه ضعفی ندارد و همه همت اعضای خبرگان دفاع از حق است.
 
وی اظهار کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد و به جایی برسیم که گذشتگان ما رسیدند. نخستین آرزوی ما شهادت در راه خداست و امیدواریم قسمت ما شود.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با قدردانی از اعضای مجلس خبرگان و عوامل اجرایی این اجلاسیه و آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد: امیدوارم ظهور حضرت ولی عصر (عج) را ببینیم و در رکاب ایشان شهد شهادت بنوشیم.
 
این اجلاسیه از صبح سه‌شنبه، 3 مهرماه، با نطق پیش از دستور آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، آغاز شد و در ادامه پس از نطق ناطقان پیش از دستور، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، به عنوان مهمان ویژه، گزارشی پیرامون وضعیت کشور در حوزه‌های اقتصادی، سیاست خارجی و فرهنگی به نمایندگان خبرگان رهبری ارائه داد.
 
دومین مهمان ویژه روز نخست اجلاسیه خبرگان نیز محمد مخبر دزفولی، معاون اول رئیس‌جمهور بود که به تشریح اقدامات دولت سیزدهم برای حل مشکلات اقتصادی کشور، مهار تورم، ابعاد سیاست حذف ارز ترجیحی و برنامه دشمنان برای جلوگیری از رشد اقتصادی با به راه انداختن اغتشاشات 1401، پرداخت.
 
احمد وحیدی، وزیر کشور، سومین مهمان ویژه اجلاسیه خبرگان در روز دوم بود که بیان سخنانی پیرامون اهمیت انتخابات امسال و تلاش دشمنان برای کاهش مشارکت در این انتخابات و تلاش برای تحقق راهبردهای چهارگانه انتخاباتی مدنظر رهبر معظم انقلاب؛ مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت پرداخت. 
 
در پایان این اجلاس حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری، در نشست خبری تشریح برنامه های این اجلاس دو روزه با اشاره به اصلاح موادی از قانون انتخابات، گفت: طبق اختیار هیئت رئیسه نطق‌ها از ۱۶ ناطق به ۴ ناطق کاهش یافت و  اصلاح مواد باقی مانده از قانون انتخابات خبرگان به پایان رسید.

خاتمی با تاکید بر اینکه طبق اصل 108 قانون اساسی وضع و تفسیر کلیه قوانین مرتبط با خبرگان با خود مجلس خبرگان است گفت: در اصلاح ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرایط نامزدهای خبرگان رهبری در هنگام ثبت نام اصلاح شد. همچنین با موافقت اعضای مجلس خبرگان مصوب شد که هیئت مرکزی اجرایی و نظارت ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی واحد باشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس خبرگان نیز جرائم انتخاباتی تببین گردید. همچنین تصریح شد که هیچ یک از اعضای ستاد انتخابات نباید با نامزدها خویشاوندی نسبی و سببی داشته باشند.

خاتمی در ادامه با تشکر از اظهارات رئیس جمهور در این اجلاس گفت: علاوه بر رئیس‌ جمهور، معاون اول و وزیر کشور هم در این اجلاسیه سخنرانی کردند؛ معاون اول درباره معیشت و اقدامات اقتصادی دولت و وزیر کشور نیز درباره دو موضوع انتخابات و مسئله حجاب و عفاف صحبت کردند. هر سه سخنران به طور منطقی و مستدل اقدامات و برنامه های دولت را تبیین و آمارهای لازم را ارائه کردند. میهمانان اجلاس نیز پس از شنیدن اظهارات و سؤالات اعضای خبرگان به طور منطقی پاسخ دادند.

یادآور می شود؛ صبح امروز نیز اعضای مجلس خبرگان رهبری با حضور در حرم مطهر امام راحل (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند.  

 
 
انتهای پیام
captcha