فرهنگ دفاع مقدس متبلور از قدرت الهی بود
کد خبر: 4171595
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
امام جمعه تفرش:

فرهنگ دفاع مقدس متبلور از قدرت الهی بود

حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان بیان کرد: فرهنگ دفاع مقدس متبلور از قدرت الهی بود. رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با سه عنصر خداباوری، ولایت‌مداری، توسل به اهل‌بیت و گفتمان عاشورا در مقابل دشمن ایستادند.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس دانشگاه تفرش

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تفرش، سهیل واشقانی‌فراهانی، رئیس دانشگاه تفرش، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی و اوج تبلور حماسه‌ عظیم ملت ایران و مجاهدت‌های انسان‌های بصیر و ولایت‌مداری است که با ایثار و جانفشانی در راه دفاع از انقلاب و کشور، معنای مقاومت و غیرت را به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: از خودگذشتگی شهیدان در نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس، در تاریخ انقلاب اسلامی فراموش‌ناشدنی است که تکریم شهیدان ‌و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه ما است. رشادت رزمندگان، راهنمایی‌های امام خمینی (ره) و اعتقاد مردم رمز پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی بود.

حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، مدیر مؤسسه «روایت سیره شهدا» و امام جمعه تفرش، نیز در این مراسم گفت: قدرت ایمان رمز پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس بود. در دروان هشت سال دفاع مقدس جبهه کفر با دارا بودن پیشرفته‌ترین تجهیزات حتی نتوانست یک وجب از خاک ما را اشغال کند و این امر نشان‌دهنده برتری سلاح ایمان و خداباوری است.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس متبلور از قدرت الهی بود، تصریح کرد: رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با سه عنصر خداباوری، ولایت‌مداری، توسل به اهل‌بیت و گفتمان عاشورا در مقابل دشمن ایستادند و تا زمانی که فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی در کشور زنده باشد دشمنان جرأت حمله به مرزهای آبی و خاکی را داشته باشند.

راوی پیشکسوت جبهه ایثار و شهادت تصریح کرد: رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس در مکتب امام خمینی (ره)، توسل به اهل‌بیت و گفتمان جهاد و مبارزه که گفتمان عاشوراست را دریافت کردند و با تمسک به این آموزه‌ها زیباترین تصویرها و حماسه‌ها را در جبهه‌ها به تصویر کشیدند.

یاداور می‌شود، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران شاغل در دانشگاه تفرش و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام  از اهم برنامه‌های جانبی این مراسم بود که به همت ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha