آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه مازندران برگزار شد
کد خبر: 4171450
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه مازندران برگزار شد

آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، جمعی از مسئولان استانی و شهری، اعضای هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشکده هنر و معماری پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد.

حشمت الله علی نژاد

به گزارش ایکنا به نقل از  روابط عمومی دانشگاه مازندران، آیین آغاز سال تحصیلی جدید، چهارم مهرماه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، جمعی از مسئولان استانی و شهری، اعضای هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشکده هنر و معماری پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد.

حشمت‌الله علی‌نژاد، رئیس دانشگاه مازندران، در این آیین با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، گفت: این ایام یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان به‌ویژه شهیدان والامقام است.

وی افزود: وظیفه ما در قبال دانشجویان به‌عنوان فرزندانی که به‌ امانت به دست ما سپرده شده‌اند، وظیفه داریم که فرصت‌های خوبی را در حوزه‌های محتلف علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در اختیارشان قرار دهیم و امکان هرگونه سوءاستفاده از این جوانان نخبه ایرانی را از دشمنان سلب کنیم.

علی‌نژاد با اشاره به اقدامات دانشگاه در خصوص طرح مسکن ملی، تصریح کرد: خواستار پیگیری جدی استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در راستای تسریع در روند مراحل قانونی طرح مسکن ملی از سوی مسئولان هستیم.

روح‌الله سلگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، نیز در این آیین با اشاره به نقش اثرگذار دانشجویان و دانشگاهیان در ادوار مختلف تاریخی از جمله ۱۶ آذر، ایام انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: امروزه خلا حضور اساتید و دانشجویان همانند آن دوران در دانشگاه احساس می‌شود و علی‌رغم وجود اساتید و دانشجویان انقلابی، باید در راستای پرورش جوانان انقلابی اهتمام ویژه‌ای به عمل آید.

وی افزود: فتح قله‌های رفیع علمی و شکستن انحصار علم از قدرت برخی از دولت‌های خاص توسط اساتید انقلابی از جمله شهدای ترور است.

سلگی با تأکید بر دیدگاه والای امامین انقلاب به دانشگاه به‌عنوان مبدأ تحولات جامعه و مرکز سعادت کشور، تصریح کرد: مشارکت فعال دانشگاه‌های استان در راستای توسعه و پیشرفت روزافزون استان و کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف صورت پذیرید.

یادآور می‌شود که ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه، پخش کلیپ‌های مختلف مناسبتی و اجرای موسیقی اصیل مازندرانی از دیگر برنامه‌های آیین آغاز سال تحصیلی جدید بود که در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشگاه مازندران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha