یادواره شهدای منا در لنگرود برگزار می‌شود
کد خبر: 4170751
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

یادواره شهدای منا در لنگرود برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت: مراسم استانی بزرگداشت شهدای منا عصر روز پنجشنبه، 6 مهر با سخنرانی سردار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه در مسجد جامع لنگرود برگزار می‌شود.

محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید گیلان امروز، اول مهر در نشست هماهنگی بزرگداشت یاد و خاطره شهدای منا که در فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به مظلومیت شهدای منا، اظهار کرد: گیلان ۱۷ شهید منا دارد که ۱۱ شهید متعلق به شهرستان لنگرود است، شهرستان‌های رودسر و املش به ترتیب دارای چهار و دو شهید منا دارد که باید به معرفی این شهدا و سیره آنان بپردازیم.

وی با بیان اینکه یادواره های شهدا یکی از مهمترین مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و افزود: باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و به نسل های آتی منتقل کنیم زیرا نقش مهمی در احیای ارزش‌های اسلامی و انقلابی دارد.

داوطلب از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت شهدای منا در مسجد جامع لنگرود خبر داد و گفت: این مراسم عصر روز پنجشنبه، 6 مهر با سخنرانی سردار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه و سفیر سابق ایران در کشور عراق و مداحی مسعود عارفی برگزار می‌شود.

محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بازگشایی مدارس، اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی است و با همین فرهنگ می‌توانیم به قله‌های رشد و تعالی نظام و کشور برسیم.

فرماندار لنگرود دفاع مقدس را عامل تثبیت و بقای انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: هر چقدر از شهدا و دفاع مقدس بگوییم کم است. در دوران دفاع مقدس شاهد دفاع جانانه ملت ایران از انقلاب و جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور بودیم و امروز نیز باید بیش از گذشته از فرهنگ دفاع مقدس الگو بگیریم.

وی انقلاب اسلامی را مدافع اسلام ناب دانست و گفت: پاسداشت مقام شهدا و خانواده‌های معظم آنان را یک وظیفه شرعی و قانونی می‌دانیم لذا زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا علاوه‌بر اینکه از راهبردهای نظام برای احیای آرمان‌های اسلامی و انقلابی است، موجب حیات معنوی آحاد جامعه می‌شود.

جلالی با تأکید بر لزوم برگزاری کیفی‌تر یادواره‌های شهدا، به اهمیت شهدای منا از حیث فرهنگی و سیاسی اشاره کرد و گفت: طبق فرموده رهبر انقلاب، باید یاد و نام شهدای منا را زنده نگه داریم، باید درباره شهدای والامقام منا و ابعاد این فاجعه، روشنگری صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha