قرآن‌سوزی به تقویت تروریسم کمک می‌کند
کد خبر: 4170354
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

قرآن‌سوزی به تقویت تروریسم کمک می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اقداماتی مانند هتک حرمت قرآن توسط تروریستها مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

قرآن‌سوزی به تقویت تروریسم کمک می‌کندبه گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی افتتاحیه پیش از مجمع جهانی مبارزه با تروریسم در نیویورک گفت: برای رسیدگی به علل ریشه‌ای تروریسم، باید جامعه مدنی را درگیر کنیم. ما باید ضمن مقابله با اعمال نفرت‌انگیز، قرآن‌سوزی و هدف قرار دادن اقلیت‌ها، مدارا را تقویت کنیم.

وی افزود:  مشارکت جامعه مدنی در تمام اقدامات ما (برای مقابله با تروریسم) حیاتی است. ما نمی‌توانیم به طور مؤثر به علل ریشه‌ای افراط‌گرایی خشونت‌آمیز بپردازیم، یا به‌طور مؤثر تروریست‌ها را بدون جوامع مدنی، بدون رسانه‌های اطلاعاتی آزاد و قابل اعتماد یا بدون رهبران جامعه متحول کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: فضای مدنی لازم برای این منظور در نقاط مختلف جهان همچنان در حال کاهش است.

بورل افزود: به همین دلیل است که ما باید حداکثر تلاش خود را برای معکوس کردن این روند در سراسر جهان انجام دهیم. وی تاکید کرد که برای مبارزه با تروریسم، جهان باید مدارا را ترویج کند در حالی که اکنون جهان اغلب شاهد اعمال تحریک‌آمیز و نابردباری و نفرت است.

وی تاکید کرد: ما شاهد سوزاندن قرآن هستیم، ما شاهد هدف قرار دادن اقلیت‌های مذهبی قومی یا سایر اقلیت‌ها هستیم که به نابردباری و نارضایتی دامن می‌زند. این اقدامات بارها و بارها توسط تروریست‌ها برای گسترش ایدئولوژی‌های تحریف شده و جذب و به کارگیری تروریست‌ها مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

بورل با بیان اینکه تنوع و تساهل برای یک جامعه هماهنگ حیاتی است، از همه رهبران جهان خواست که مدارا را در جوامع و کشورهای خود ترویج کنند.

گفتنی است، شخصیت‌ها و گروه‌های اسلام‌هراس در شمال اروپا در ماه‌های اخیر بارها قرآن‌سوزی و تلاش‌های مشابهی برای هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان انجام داده‌اند که خشم کشورهای مسلمان را برانگیخته است. بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد هتک حرمت قرآن را محکوم کرده اند. 

انتهای پیام
captcha