اختتامیه ششمین اشکواره ملی حسینی در آمل برگزار شد
کد خبر: 4170101
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

اختتامیه ششمین اشکواره ملی حسینی در آمل برگزار شد

آیین اختتامیه ششمین اشکواره ملی فرهنگی ـ هنری حسینی، 28 شهریورماه با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در آمل برگزار شد.

اختتامیه ششمین اشکواره ملی حسینی در آمل برگزار شد

به گزارش ایکنا از مازندران، اختتامیه ششمین اشکواره ملی فرهنگی ـ هنری حسینی، 28 شهریورماه با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، مدیرکل ارشاد مازندران، مدیران و مسئولان استانی، شهری و هنرمندان شرکت‌کننده در این اشکواره در دانشگاه شمال آمل برگزار شد. 

در آغاز این آیین امید خزر، دبیر ششمین اشکواره ملی حسینی، به ارائه گزارش عملکر این اشکواره از زمان اعلام فراخوان تا برگزاری آیین اختتامه پرداخت و گفت: حدود یک هزار و ۳۰۰ هنرمند و فعال فرهنگی از کشورهای ایران، ترکیه، سوریه، افغانستان و عراق حدود سه هزار و اثر در ۶ بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان با موضوع «امام حسین(ع) و مدافعان حرم» به دبیرخانه این اشکواره درشهرستان آمل ارسال کردند.

وی افزود: این اشکواره ۱۶ شهریور در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل شروع به کار کرد و امروز شاهد برگزاری اختتامیه آن هستم.

روح‌الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ضمن تقدیر از دست‌اندکاران برگزاری این اشکواره  به ارائه مطالبی درباره دیار علویان و شهرستان آمل دارالعلمای مازندران پرداخت و گفت: اینکه ما شهرستان آمل را دارالعلما می‌دانیم این است که آمل مختص به یک یا دو عالم نیست، بلکه در مقاطع چندصد ساله در حقیقت گهواره تربیت علمای برجسته بوده است. مازندران خاستگاه شیعه در ایران است، اولین حکومت علویان در سال1250 هجری قمر ی در مازندران شکل گرفت.

احسان آهنگر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندکاران برگزاری این اشکواره حسینی به ارائه مطالبی در باره محتوی اشکواره پرداخت.

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در این آیین گفت: به هر میزانی که فرهنگ دینی و مکتب حسینی را ترویج کنیم در دنیا سربلند هستیم.

وی با بیان اینکه شکوه پیاده‌روی اربعین امسال بی‌نظیر بود، گفت: علاقه‌مندان به این شکوه حسینی از ۸۰ کشور جهان با حضور در کربلا نظاره‌گر این عظمت بودند.

حسینی تصریح کرد: نقش هنر در فرهنگ ایران بی‌نظیر است، شاعران و هنرمندان زیادی در طول تاریخ تلاش کردند تا شکوه نهضت حسینی را سینه به سینه و نسل به نسل با ظرافت هنری خود در تاریخ جریان‌سازی کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه هنرمند ممتازی همانند استاد شهریار با هنر زیبای خود اشعاری را به یادگار گذاشت که در تاریخ بی‌نظیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: شهریار با قرآن مأنوس بود و به کتابت آن می‌پرداخت، این شاعر با استفاده از مضامین الهی آثار خلق می‌کرد، پس یک انسان می‌تواند با استفاده از ابزار هنر اینچنین تأثیرگذار باشد.

حسینی اظهار کرد: قدرت‌های فرعونی و نظام سلطه که توانستند با ایجاد سیطره بر دنیا اموال آنان را غارت کرده و عده‌ای را به زور و فریب مرعوب خود می‌کنند این ابزارها را دارند ولی اگر کسی در مکتب حسینی تربیت شده باشد هم در مقابل ظالم می‌ایستد و هم از اعتقادات خودش دفاع کرده چرا که اهل علم و بصیرت است. 

در ادامه این آیین از عوامل اجرایی، دست اندرکاران و رتبه‌های برتر این اشکواره در ۶ بخش «رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک و نوجوان و داستان» با حضور مدیران و مسئولان کشوری، استانی و شهر ی با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha