پرچم عزت ایران را در سایه جهاد و ایستادگی برافراشتیم
کد خبر: 4170087
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
یوسفعلی‌زاده:

پرچم عزت ایران را در سایه جهاد و ایستادگی برافراشتیم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: هفته دفاع مقدس فرصت روزآمد کردن این منطق آشکار است که ما در سایه جهاد، ایستادگی و مقاومت‌مان، پرچم عزت خود را برافراشتیم و کارآمدی نظام اسلامی و اسلام را اثبات کردیم. 

حسینعلی یوسفعلی‌‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسینعلی یوسفعلی‌‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، امروز، ‌29 شهریورماه، در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز»، که همزمان بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با حضور 750 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس خاطرشان است که دشمنان و بدخواهان بین‌المللی و منطقه‌ای، جنگی را تحمیل کردند که اراده آن‌ها این بود که ملت به پاخواسته ایران را تنبیه کنند، بخش‌هایی که خاک میهن را تجزیه کنند و نظام نوپای اسلامی را ساقط کنند و امروز این خواست دشمنان محقق نشد. آن‌ها خواستند، نتوانستند و خداوند و بندگان مخلص خدا در این جغرافیا خواستند و توانستند. 

وی ادامه داد: امروز بارقه‌های امید در دل ملت‌های مسلمان و مستضعفان عالم، به برکت این جهاد بی‌نظیر و دفاع باشکوه جلوه‌گر و روشن است و در جامعه اسلامی، با اقتدار، عزت و کرامت در سایه نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و به برکت ایثارها و از خودگذشتی‌ها، بر عهدی که بستیم، هستیم. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: ضرورت گرامیداشت دفاع مقدس آشکار و روشن است، بدخواهان می‌خواهند انحراف ایجاد کنند و در تلاش هستند، ما غافل شویم و گذشته پرافتخار خود را فراموش کنیم. هفته دفاع مقدس فرصت روزآمد کردن این منطق آشکار است که ما در سایه جهاد، ایستادگی و مقاومت‌مان، پرچم عزت خود را برافراشتیم و کارآمدی نظام اسلامی و اسلام را اثبات کردیم. 

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: تأکید مقام معظم رهبری در این خصوص بر فرزندان انقلابی و پیشکسوتان دفاع مقدس این است که نگذارید انحراف و تحریف در معارف و ارزش‌های دفاع مقدس ایجاد شود. برخی واضحات، امور بدیهی و دستاوردهای دفاع مقدس مورد غفلت قرار نگیرد و بازگو شود. از غفلت و فراموشی جلوگیری کنید. از ارزش‌های دفاع مقدس بگویید که اگر نگویید، دشمنان از آن می‌گویند. 

وی بیان کرد: جنگ ترکیبی و تلاش مذبوحانه دشمنان را طی سال‌های اخیر مشاهده کردیم که باید پرچم جهاد تبیین بر دوش همگان، اعم از از پیشکسوتان دفاع مقدس، جوانان، خواهران و برادران باشد. همه باید در عرصه‌های جهادی حضور موثر داشته باشند، امروز، فردا و تا ظهور امام عصر(عج) این پرچم باید در اهتزاز باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امسال برابر دستوری که صادر شد، تغییری در این مراسم نسبت به سال‌های گذشته، صورت گرفت. نخست اینکه مدعوین این برنامه هم پیشکسوتان دفاع مقدس، جوانان که زرمندگان و مدافعان ‌امروز هستند و همچنین همسران شهدا، حضور داشتند. نقش زنان در دفاع مقدس و سال‌های اخیر نه تنها ‌کم نبوده و نیست، بلکه نقش این قشر فعال‌تر، اثرگذارتر و قوی‌تر ارزیابی شده است. امروز باید همگان حافظان آثار و ناشر ارزش‌های دفاع مقدس باشیم و هرکس برحسب توان و فرصت خود این تلاش را داشته باشد، چرا که یک تکلیف شرعی، انقلابی و جهادی است. 

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه امروز با این مراسم در مشهد، 20 هزار نفر از شهرستان‌های استان نیز در این برنامه به‌طور همزمان حضور دارند و از برنامه کشوری و سخنرانی مقام معظم رهبری بهره‌مند شدند، اظهار کرد: در سطح استان، دستگاه‌ها، سازمان‌ها، تشکل‌های ارزشمند مردمی و...‌ در حوزه ایثار و شهادت نقش‌آفرین هستند، اما این عرصه نیازمند به کار بیشتر است. در گسترش معارف دفاع مقدس حد یقفی وجود ندارد و هرچه قدر این مهم دنبال شود کم است.

در بخش پایانی این مراسم، سخنرانی زنده رهبر انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت ویدئوکنفرانس پخش شد.

انتهای پیام
captcha