تجلیل از ۳۰۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4170024
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

تجلیل از ۳۰۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در خراسان‌شمالی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی گفت: امروز ۲۹ شهریورماه همزمان با سراسر کشور از سه هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان نیز در همه شهرستان‌ها و روستاها تجلیل به عمل می‌آید.

سرهنگ پاسدارمهدی الهی راد، مدیرکل حفظآثارو نشرارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سرهنگ پاسدارمهدی الهی راد، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی امروز ۲۹ شهریور در همایش «مقاومت از دیروز تا به امروز» که در سالن همایش‌های دانشگاه آزاداسلامی بجنورد برگزار شد، اظهارکرد: امروز ۲۹ شهریورماه همزمان با سراسر کشور از سه هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان و در همه شهرستان‌ها و روستاها تجلیل به عمل می‌آید که این مهم در سطح کشور یک میلیون نفر است.

وی ادامه داد: : پیشکسوتان دفاع مقدس افرادی‌ هستند که زمانی که انقلاب به آنها نیاز داشت پیش‌قدم شدند و نقش قابل‌توجهی در شکل‌گیری این نظام و پایداری آن دارند.

وی با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس یک تهدید بزرگ بود که با حضور مقتدرانه مردم و تدابیر امام، به یک فرصت بزرگ تبدیل شد، گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت انجام خواهد شد.

وی تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و نهادینه سازی ارزش‌های دفاع مقدس را راهبردهای هفته گرامیداشت دفاع مقدس عنوان کرد، افزود: «ما متحدیم» شعار محوری این هفته است.

الهی راد با تأکید بر این موضوع که دفاع مقدس سرشار از تجربه‌های ناب ملت ایران است، ادامه داد: نباید اجازه دهیم که دفاع مقدس به تحریف کشیده شود و باید تمام سعی‌مان را برای انتقال مفاهیم به نسل نوجوان و جوان در این حوزه داشته باشیم.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی نیز در این جلسه خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس اظهارکرد: شما ولایتمداری و دینداری را در عمل ثابت کردید و با استقامت از آرمان‌های انقلاب و نظام دفاع کردید.

وی با اشاره به مبادله زندانیان آمریکایی و ایرانی، یادآورشد: در این مبادله شش میلیارد دلار از پول‌های ایران نیز آزاد شد که نشان از قدرت ایران اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه عربستان طی سال‌های گذشته راهبردش مبارزه با ایران بود، امروز به این نتیجه رسید که راهبردش با ایران را تغییر داده و همراهی با ایران را مدنظر خود قرار دهد، گفت: وحدت و قدرت ایران اسلامی سبب شده تا توطئه دشمنان خنثی شود، استقامت و پایداری ایثارگران ‌همواره زبانزد است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص که اگر مردم زمان ما اگر از زمان پیامبر(ص) و امام علی (ع) بالاتر نباشند، پایین تر نیستند، افزود: با توجه به رشادت‌های سردار سلیمانی و ۴۰ سال مبارزه و خدمت در برهه‌های مختلف انقلاب اما باز هم اگر ایشان زنده می‌ماند حتی عصا به دست هم به ندا و گفتار معظم له لبیک می‌گفتند. 

وی با بیان اینکه مردم ایران برای پاسداری از آرمان‌های اسلام و انقلاب در همه مرزها اعم از سوریه، عراق و لبنان با جان و‌دل حاضرشدند، گفت:اگر امروز ایران با اقتدار و عزتمند است و دشمنان نمی توانند هیچ اقدامی علیه آن انجام دهند، حاصل استقامت و هوشیاری مردم در دوران دفاع مقدس و پس از آن است.

انتهای پیام
captcha