آغاز رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4169637
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

آغاز رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در کهگیلویه‌وبویراحمد

مسئول مجمع فعالان بسیج فضای مجازی کهگیلویه‌وبویراحمد از آغاز رویداد تولید محتوای دیجیتال با شرکت ۳۳ گروه فعال حوزه فضای مجازی در استان خبر داد.

همایش رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، محمود محمدی، مسئول مجمع فعالان بسیج فضای مجازی استان کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 27 شهریورماه در همایش رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج که با حضور بیش از ۳۳ گروه از سراسر استان برگزار شد، با بیان اینکه این گروه‌ها از بین ۵۵ گروه فعال انتخاب شدند و به مرحله استانی راه یافتند، گفت: برگزیدگان این دوره در مسابقات مرحله کشوری که دهه فجر برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

همچنین، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد نیز با بیان اینکه امروز فضای مجازی تأثیرگذار است و باید در این فضا فعالیت‌های جدی و مستمر انجام شود، اظهار کرد: مسائل فضای مجازی بستری برای ترویج فرهنگ است، امروز در فضای مجازی به حجاب و باور‌های دینی مردم حمله می‌شود و پوشش‌ها و رفتار‌هایی که در جامعه می‌بینیم نشان از تأثیر فضای مجازی بر جامعه است.

وی با بیان اینکه امروز جنگ نرم را در پیش داریم، افزود: استعمار و استکبار در گذشته لشکرکشی می‌کردند و امروز این لشکرکشی‌ها دیگر جوابگو نیست و دشمن جنگ خود را به فضای مجازی کشانده است.باید طرح‌ها و ایده‌های دشمن را شناسایی کنیم و اگر سواد رسانه‌ای نداشته باشیم، نمی‌توانیم از فرهنگ و هویت کشور خود دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد با تأکید بر اینکه ما باید متناسب با لشکرکشی دشمن در فضای مجازی امکانات داشته باشیم، اضافه کرد: امروز دشمن در این فضا تخریب باور‌های دینی، فرهنگی، پیشرفت‌ها و تجهیزات ما را در پیش گرفته است و ما باید بتوانیم در مقابل این هجمه‌ها آثاری بهتر و اثرگذارتر تولید کنیم.

آیت‌الله حسینی با اشاره به محتوا‌های تولید شده در فضای مجازی، گفت: این محتوا‌ها مهندسی و علمی نیست و همان‌طور که دشمن مفاهیم ضداخلاقی تولید می‌کند باید مفاهیم اخلاقی و مؤثر تولید کنیم.

همچنین، حمید خرمدل، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد، گفت: در سال گذشته شرکت‌کنندگان ۲۰ گروه بودند و امسال به بیش از ۳۳ گروه افزایش یافتند که نشان از استقبال جوانان و نوجوانان از تولید محتوای مؤثر در فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه هنر برای کمال است، افزود: هنر وظیفه و رسالتی دارد که امروزه غرب به خوبی از آن استفاده می‌کند و باید بتوانیم از آن استفاده کنیم.غرب امروز در تولیدات سینمایی خود طوری نمایش می‌دهد که انگار ناجی کشور‌های عراق و افغانستان بوده است در صورتی که هزاران ظلم به مردم این کشور‌ها روا داشتند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به تولید محتوا در فضای مجازی، بیان کرد: دشمن برای ۲۵ شهریورماه برنامه‌ریزی‌های زیادی داشت و جوانان بسیجی ما هم تولیداتی برای روشنگری در فضای مجازی داشتند که باعث آگاهی مردم شد و مردم هم با دشمن همراهی نکردند.

خرمدل با اشاره به بیانات رهبری برای انسجام ملی و امنیت ملی، تصریح کرد: امروز فعالان مجازی باید برای این دو کار کنند.ارزش‌های ما اعتقادات، باور‌ها، مرز‌ها، زبان فارسی و دین ما است و باید فعالان فضای مجازی برای حفاظت از آن‌ها فعالیت کنند.

وی با اشاره به قدرت بی‌نظیر جمهوری اسلامی افزود: امروز غرب با همه هیبت پوشالی خود در حال فرو ریختن است.امروز سختی‌هایی در جامعه وجود دارد که برای گذر از آنها باید تحمل کرد.فعالان فضای مجازی رزمنده‌های میدان جنگ نرم هستند و باید با سواد رسانه‌ای عالمانه حرکت کنند.

یادآور می‌شود، در پایان از فعالان برتر تولید محتوا در فضای مجازی در سال گذشته تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha