سفر رئیس‌جمهور به نیویورک؛ تکمیل‌کننده زنجیره موفقیت‌های دیپلماتیک دولت
کد خبر: 4169438
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی مطرح کرد:

سفر رئیس‌جمهور به نیویورک؛ تکمیل‌کننده زنجیره موفقیت‌های دیپلماتیک دولت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، سفر رئیس‌جمهور به نیویورک را سفری مهم ارزیابی کرد که می‌تواند به تکمیل زنجیره موفقیت‌های دیپلماتیک دولت کمک کند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور به‌ منظور شرکت در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد دوشنبه، ۲۷ شهریور در رأس هیئتی سیاسی عازم نیویورک شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با مهم ارزیابی خواندن این سفر گفت: حقوق ملت ایران سال‌های طولانی مورد تعدی آمریکا و هم‌دستانش قرار داشته و این اتفاق از طریق اعمال تحریم‌های ظالمانه به وقوع پیوسته و لذا لازم است که رئیس‌جمهور در این سفر هم پیگیر حقوق ملت ایران باشد و هم اینکه دست به تنویر افکار عمومی جهان نسبت به اقدامات ظالمانه از سوی غرب بزند.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: ملت ایران در طی این سال‌ها همواره خواسته است عزتمندانه زندگی کند و در یوق مستکبران نباشد ولی غرب و استکبار این را نمی‌توانند ببیند و هیچگاه از استقلال ملت ایران خوشحال نبوده‌اند و نخواهند بود و به همین دلیل تمام تلاش خود را بکار گرفته‌اند تا ملت ایران را تضعیف کنند و از آنجایی که موفق نشده‌اند به طرق دیگر به دنبال پیشبرد اهدافشان هستند و به نظر من آقای رئیس جمهور در جریان این سفر با انجام دیدارها و نطق‌‌هایی که در جلسات ارائه می‌دهد می‌تواند سناریوها و توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگر خنثی سازد.

تأکید بر رفع تحریم‌ها؛ در دستور کار سفر رئیس‌جمهور

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تأکید بر رفع تحریم‌های ظالمانه، دفاع از حقوق ملت ایران مانند حق برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، دفاع از اقتدار و استقلال ملت ایران، دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم در منطقه و حمایت از جبهه مقاومت و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین باید بخشی از محورهای سفر آقای رئیسی به نیویورک باشند و انتظار می‌رود ایشان و تیم همراهشان این محورها را پیگیری کنند.

میرتاج‌الدینی اضافه کرد: در کنار این موارد مطرح‌شده، دیدارهایی که آقای رئیس‌جمهور با مقامات و رؤسای کشورهای دوست انجام می‌دهد قطعاً قابل توجه و از اثرگذاری بالایی برخوردار خواهند بود و امید می‌رود که در این دیدارها موضوعات مهم و محوری مطرح شوند که منافع ملی ایران را تأمین کنند.

سفری به منظور پیشبرد اهداف نظام، مطالبات مردم و رهبری

وی گفت: این دیدارها می‌توانند بسترساز همکاری‌های اقتصادی باشند، طوری که در پیشبرد پروژه‌های عمرانی، تجاری، ترانزیت و دیگر موارد به کار آیند. با شناختی که از آقای رئیسی و روحیه انقلابی وی داریم انتظار ما این است آرمان‌های انقلاب و مطالبات مردم و رهبر معظم انقلاب را پیگیری کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در پایان تأکید کرد: طی دو سال گذشته تحرکات و اتفاقات خوب دیپلماتیک برای کشورمان رخ داده که عضویت در شانگهای و بریکس و نیز آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران بخشی از آنها هستند و به نظر من سفر رئیس جمهور به نیویورک می‌تواند به کامل شدن زنجیره موفقیت‌های دیپلماتیک دولت کمک کند و به توسعه روابط با دیگر کشورهای منطقه بینجامد.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha