مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه همگانی است
کد خبر: 4169115
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
آیت‌الله عابدینی:

مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه همگانی است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: یکی از اهداف دشمن این است که کاری کند ما مشارکت حداقلی در انتخابات داشته باشیم، بنابراین مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه ماست، هدف دشمن این است که ما در انتخابات مشارکت نکنیم و نسبت به این وظیفه بی‌تفاوت باشیم اما ما بی‌تفاوت نخواهیم بود.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۲۴ شهریور که در مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر، گفت: در زیارت‌نامه امام حسین(ع) و امام رضا(ع) آمده که خدا بکشد آن کسی را که باعث شد شما به شهادت برسید، چه آن‌هایی که شمشیر کشیدند و یا زهر آماده کردند و در شهادت دخیل شدند، چه آن‌هایی که با زبان در شهادت حضرت دخیل بودند.

وی ادامه داد: یعنی کسانی که تحت تأثیر جوسازی‌ها و تبلیغات دشمن قرار گرفتند و حرف دشمن را تکرار کردند و آن کسانی که چشم و گوش بسته سیاهی‌لشکر منافقین، آمریکا و اسرائیل شدند، در ریخته شدن خون آن‌هایی که در دفاع از امنیت در گوشه و کنار این مملکت به شهادت رسیدند، شریک هستند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام رضا(ع) فرمود اگر کسی مصیبت‌های ما را یادآوری کند و ذاکر مصیبت‌های اهل‌بیت(ع) باشد، خودش با این یادآوری‌ها گریه کند یا دیگران را بگریاند، روز قیامت که همه چشم‌ها گریان هستند، این چشم گریه نمی‌کند.

هر روز خشم ما نسبت به صهیونیست‌ها بیشتر می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ۲ فاجعه بسیار دردناک برای فلسطینی‌ها پیش آمده که این روزها سالروز این فاجعه‌ها است، یکی سپتامبر سیاه نام گرفته است، در این روز کشتار فلسطینیان پناهنده در اردن اتفاق افتاد که پادشاه ملعون اسبق اردن فلسطینی‌های حاضر در کشور خود را مورد هجمه ناجوانمردانه قرار داد و نقل می‌کنند که بین ۱۲ تا ۱۵ هزار فلسطینی مظلوم و آواره را به شهادت رساند و تعداد زیادی را هم مجروح کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: اتفاق سنگین دیگری که برای فلسطینی‌ها افتاد هجمه و حمله به اردوگاه صبرا و شتیلا بود، در این ۲ اردوگاه هم سه روز با قمه و اسلحه با یک نقشه هماهنگ‌شده با نخست‌وزیر ملعون سابق صهیونیستی، به جان فلسطینی‌ها افتادند و حدود سه هزار پناهنده به اردوگاه را در آنجا به شهادت رساندند.

وی اظهار کرد: این مصیبت‌ها را یادآوری می‌کنیم برای اینکه باید هر روز خشم ما نسبت به صهیونیست‌ها افزایش پیدا کند تا ان‌شاالله به‌زودی شاهد برچیده شدن این شجره خبیثه و این غده سرطانی از مجموعه جغرافیای جهان باشیم.

دشمن روی ذهن‌ها و افکار جامعه کار می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: توجه داشته باشیم که دشمن اکنون دیگر مثل ایام قدیم وارد جنگ نمی‌شود، اکنون دشمن جنگ دیگری تحت عنوان جنگ ترکیبی یا شناختی را شروع کرده که حتماً بارها نام آن را شنیده‌اید، در این جنگ دشمن می‌آید روی ذهن‌ها و افکار جامعه کار می‌کند، چه کسی او را شکست می‌دهد؟ این جوانان بابصیرت او را شکست می‌دهند، دشمن می‌آید زیر گوش جوان ما می‌خواند و او را به کوچه پس کوچه‌های خلوت مفسده‌انگیز فضای مجازی می‌برد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: دشمن در این فضا حال جوان ما را خراب می‌کند، شناختش را تغییر می‌دهد و آن چیزی که دوست دارد را در ذهن جوان ما وارد می‌کند و از او یک موجود دیگری می‌سازد، این جنایتکارانی که دست به قتل زده‌اند و شهدای امنیت ما مظلومانه به دست آن‌ها به شهادت رسیدند، وقتی محاکمه می‌شوند این حالت‌هایی که دشمن روی آن‌ها ایجاد کرده را بیان می‌کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، افزود: یکی از اهداف دشمن این است که کاری کند ما مشارکت حداقلی در انتخابات داشته باشیم، البته در مشارکت هم باید حواسمان را جمع کنیم که بهترین نماینده انتخاب شود، نماینده انقلابی، مؤمن، پاکدست و دلسوز نسبت به مردم انتخاب شود، نه کسی که فقط منافع خودش را در نظر بگیرد.

وی گفت: بنابراین مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه ماست، هدف دشمن این است که ما در انتخابات مشارکت نکنیم و نسبت به این وظیفه بی‌تفاوت باشیم اما ما بی‌تفاوت نخواهیم بود، هدف دوم دشمن این است که یک نقطه منفی در میان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی پیدا کند، آن نقطه منفی را بزرگ کند و کارهای بزرگ نظام را کوچک نشان دهد.

انتهای پیام
captcha