تولید محتوای دینی از فرصت‌های فضای مجازی است
کد خبر: 4168688
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
محمدمهدی اسماعیلی:

تولید محتوای دینی از فرصت‌های فضای مجازی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسائل مختلف فضای مجازی فرصت و تهدیدات بیشماری به وجود آورده است که یکی از مهم‌ترین فرصت‌های این فضا، تولید محتوا در عرصه دین و به خصوص مکتب عاشورا است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه سه‌شنبه در اختتامیه دومین سوگواره بین‌المللی امام حسین «ع» در قم، گفت: هنر مهم‌ترین ابزار در حفظ و نشر ارزش‌های الهی و معارف دینی است و باید از قدرت هنر در فضای مجازی برای ارتقای پیوند بین هنر و دین استفاده شود.

وی با بیان اینکه در اربعین امسال شاهد رویش‌های مبارکی در عرصه هنر بودیم، افزود: پیوند هنر با معنویت و دین به برکت اندیشمندان و صاحبان ذوق و اندیشه با قدرت در حال انجام است. مسائل مختلف فضای مجازی فرصت و تهدیدات بیشماری به وجود آورده است که یکی از مهم‌ترین فرصت‌های این فضا، تولید محتوا در عرصه دین و به خصوص مکتب عاشورا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به در هم تنیدگی هنر و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: آثار تاریخی و میراثی به یادگار مانده‌ از ادوار تاریخی نشان از این دارد که هنرمندان برجسته در طول تاریخ بهترین آثار خود را صرف دین کرده‌اند. کلید واژه اربعین، از دهه چهل شمسی به یکی از مفاهیم مهم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تبدیل شده و جایگاه والای در بین همه علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اربعین و مقاومت را به هم گره زد، بیان کرد: با وجود تمام تلاش دشمنان در کم‌رنگ کردن جلوه و رونق مناسک دینی، طبق آمار و پایش‌های میدانی بیش از ۸۴ درصد مردم در محرم امسال سیاه پوش امام حسین‌ علیه‌السلام بودند و ۶۰ درصد مردم طی این دو ماه برای مجالس مذهبی نذری روضه داشتند و ۷۲ درصد مردم علاقمند شرکت در راهپیمایی اربعین بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: شکوه و عظمت مردم ایران در برپایی مناسک و آیین‌های دینی متاسفانه کمتر در رسانه‌ها پوشش و منعکس می‌شود در حالیکه کوچکترین اتفاقی که در نقطه مقابل رخ می‌دهد به‌شدت مورد توجه رسانه‌های معاند قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha